МОН запроваджуватиме альтернативу дитячим садкам.
Відомство планує розвивати альтернативні форми здобуття дошкільної освіти. Метою запровадження альтернативних форм дошкільної освіти є розширення доступу дітей у до якісних освітніх послуг.
МОН розглядає премії для вчителів за компенсаційні уроки.
Додаткові компенсаційні заняття, проведення яких може стати допомогою дітям у надолуженні втрачених знань, мають гідно оплачуватися та не мати значних обсягів понаднормової роботи.
Безпека освітнього середовища стане пріоритетом МОН.
За словами міністра Оксена Лісового, пріоритетом Міністерства освіти і науки в роботі з міжнародними донорами та партнерами буде безпека освітнього процесу та відповіді на виклики війні.
В Україні запровадять новий принцип відпочинку дітей.
Уряд починає реалізацію нового проєкту у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги. Зокрема, буде запроваджено принцип «гроші ходять за дитиною».
В Україні пропонують проводити ДПА з елементами ЗНО.
МОН та УЦОЯО пропонують розвивати систему діагностики освітніх здобутків, навичок і навчальних втрат за допомогою національних стандартизованих тестувань на різних рівнях середньої освіти.
Більшість вишів працює у змішаній та дистанційній формі.
Згідно з результатами опитування, проведеного Державною службою якості освіти, більше 40% вишів практикують змішаний формат навчального процесу. Ще понад 30% працюють дистанційно.
Безпека на НМТ є основним викликом вступу, – міністр.
Основними викликами вступної кампанії є створення безпечних умов для проведення НМТ, можливість більшій кількості вступників за кордоном взяти у ньому участь, а також вступ і подальше навчання студентів.
В Україні приймуть нацпрограму подолання освітніх втрат.
Програма визначатиме теми та знання, без яких школярі не зможуть продовжувати навчання та пропонуватиме різні формати та механізми щодо компенсації втрат для здобувачів освіти.
Держава не володіє інформацією про освітні встрати учнів.
В Україні наразі відсутні усталені процедури дослідження рівня освітніх втрат, а також механізми їх подолання. Через це держава не може приймати адекватних рішень для компенсації та надолуження втраченого.
Кількість іноземних студентів в Україні скоротилася на третину.
Через війну українські заклади вищої освіти втратили 20 тисяч іноземних студентів, які перевелись до університетів інших держав. До війни в Україні здобували освіту понад 84 тисячі іноземних студентів.
МОН планує впровадити окремий курс статевого виховання.
Міністерство освіти і науки планує впровадження окремого курсу статевого виховання у межах державного стандарту для профільного рівня загальної середньої освіти, який наразі перебуває у розробці.