ЖУРНАЛ «ОСВІТНЯ АНАЛІТИКА УКРАЇНИ», №5, 2022

Автори: Дубасенюк О. А., Вознюк О. В.

Назва статті: Дослідження готовності майбутніх учителів початкової школи до роботи з інтелектуально обдарованими учнями.

Джерело інформації: журнал «Освітня аналітика України», №5, 2022

Зміст: У статті порушується актуальна проблема професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до роботи з інтелектуально обдарованими учнями. З’ясовано, що обдарованість спричинена як вродженими задатками, так і соціальними умовами та, безперечно, потребує підтримки й допомоги з боку підготовленого педагога. Досліджено ступінь готовності майбутніх учителів початкової школи до роботи з інтелектуально обдарованими учнями в сучасних умовах. Програма дослідження здійснювалася поетапно: 1) проаналізовано розуміння студентами сутності поняття «інтелектуальна обдарованість» та виокремлення ними характерних ознак, притаманних інтелектуально обдарованій дитині; 2) виявлено як необхідні риси, котрі мають бути притаманні вчителю для роботи з цією категорією учнів, так і обізнаність студентів щодо ефективних форм та методів роботи з інтелектуально обдарованими учнями; 3) досліджено ступінь готовності студентів у визначеному напрямі. У результаті дослідження виявлено, що більшість студентів обізнана з поняттям «інтелектуальна обдарованість», основними ознаками інтелектуально обдарованого учня; виокремлено риси, що повинні бути притаманні вчителю, щоб працювати з такими учнями (професіоналізм, високий рівень знань, досвідченість, компетентність, ерудованість, креативність, наполегливість, урівноваженість, цілеспрямованість та ін.), а також відповідні ефективні форми й методи роботи. З’ясовано, що більша частина майбутніх учителів не готова до роботи з інтелектуально обдарованими учнями, їм бракує необхідних знань, умінь, досвіду. Педагогічний експеримент підтвердив необхідність посилення професійної підготовки майбутніх учителів у визначеному напрямі.

Більш докладно зі статтею можна ознайомитись  за посиланням https://science.iea.gov.ua/.