В.Засенко, Л.Прохоренко
Освіта «особливих дітей»: стратегія розвитку
Авторами узагальнено охарактеризовано систему освіти осіб з особливими потребами. Визначено головні напрями її розвитку, принципи і підходи до реформування.
Звернуто увагу на необхідності наукового супроводу системи навчання осіб з особливими потребами в сучасних умовах. Обґрунтовано спрямування наукових підходів, виокремлено головний зміст форм і методів навчання.
Розглянуто проблемні питання і гальмівні фактори розвитку освітньої галузі в частині інклюзії.
Обумовлено необхідність спільних зусиль державних органів управління, науковців, практичних працівників, батьків, громадських організацій щодо вирішення зазначених проблем.
Ключові слова: діти з особливими потребами, система освіти, стратегія розвитку, дитиноцентризм, інклюзивне навчання.