Автор: Володимир Баштовий, кандидат педагогічних наук, професор, докторант кафедри теорії та методики навчання фізики і астрономії НПУ ім. М. П. Драгоманова, Микола Чумак, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри СТФА НПУ ім. М. П. Драгоманова.
Назва статті: Система завдань для методичної підготовки вчителя фізики до роботи в школі
Джерело інформації: Журнал «Фізика та астрономія в рідній школі» №2, 2017.
Стаття орієнтована здебільшого на викладачів та студентів фізико-математичних факультетів, однак значна частина пропонованих завдань може зацікавити як молодих, так і досвідчених вчителів.
Частина запитань, без нав’язування відповідей, сприяє осмисленню навчального матеріалу та розвитку методики викладання, спрямованої на досягнення розуміння учнями навчального матеріалу, уникненню помилкових уявлень через формальне засвоєння параграфів недосконалих підручників, орієнтує вчителя на роздуми щодо забезпечення науковості вивчення змісту та пошуку оптимальних шляхів його засвоєння учнями. Починаючи з вимог до професійної підготовки вчителя фізики, на протязі статті автори виділяють основне – фахову і методичну підготовку вчителя, уникаючи модних пропагованих технологій, які здебільшого базуються на формах організації навчального процесу, тобто на надбудові над ним.
Корисним для вчителя є заглиблення у зміст навчального матеріалу, організація фізичного експерименту та оцінювання точності його результату, здійснення між предметних зв’язків. Стаття націлює вчителя на роздуми, аналіз власних здобутків та пошук оптимальних шляхів удосконалення навчально-виховного процесу.