Головні події освітянського тижня

Проведення ДПА в 4 класі необхідне для моніторингу результатів навчання.

На цьому наголосив голова освітнього комітету ВР Сергій Бабак, коментуючи повернення до ДПА в 4 класах. За його словами, проведення підсумкової атестації потрібне державі, учителям, а також батькам.

 

Коштів на вчительську тисячу в проєкті бюджету-2026 не передбачено.

За словами заступника голови освітньої Профспілки Сергія Романюка, у проекті бюджету не передбачено фінансування програми виплат учителям «за особливі умови роботи», що була започаткована у січні.

 

Структура тестів НМТ у 2026 році змінюватися не буде.

Директор Українського центру оцінювання якості освіти Тетяно Вакуленко повідомила, що наступного року структура національного мультипредметного залишиться аналогічною до структури тестів 2025 року.

 

Формат ДПА в 9 класі залежатиме від моделі профільної школи.

Очікується, що Державна підсумкова атестація учнів 9-х класів передбачатиме роботу з компетентнісно зорієнтованими завданнями, зокрема з розгорнутими й усними формами відповідей.

 

Першокурсники почали отримувати сертифікати на освітні гранти.

Кошти гранту перераховують на рахунок закладу освіти для покриття вартості навчання за контрактом. Підставою для перерахування коштів є підтверджений у Дії сертифікат та наказ МОН щодо надання гранту.

 

Студенти 2 курсу отримають сертифікати на гранти в жовтні. Продовження грантової підтримки передбачено для здобувачів другого року навчання, яким було надано грант у 2024 році, і які продовжують навчання та не мають академічної чи фінансової заборгованості.

 

МОН оштрафує видавництва за невчасну доставку підручників.

Відомство запровадить нові запобіжники, адже наявні санкції для видавництв є недостатніми. Водночас наразі не йдеться про те, щоб відмовитись від роботи з видавництвами, які не змогли вчасно доставити підручники.

 

МОН презентувало концептуальні засади освітніх галузей.

Концептуальні засади освітніх галузей створені в межах політики «Освіта для життя». Ця політика МОН спрямована на системне оновлення змісту шкільної освіти, продовження, а також посилення реформи «НУШ».

 

МОН ще напрацьовує механізм підвищення зарплат учителям.

За словами Оксена Лісового, підвищення заробітних плат уже задеклароване на додаткову суму в 53 млрд грн. Питання механіки підвищення буде представлено до голосування проєкту держбюджету в парламенті.

 

У Профспілці порахували, на скільки можуть зрости зарплати вчителів.

Реальне збільшення видатків на підвищення зарплати вчителів становить лише 40,5% від субвенції порівняно з 2025 роком, що виглядає викривленням запевнень про підвищення зарплат учителів на 50%.

 

ДПА у 9 класі не стане тестом для вступу до академічного ліцею.

Заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова наголосила, що нормативні документи не передбачають конкурсного відбору до ліцеїв. ДПА важливо сприймати як інструмент, що дає оцінку якості знань учнів.

 

Лісовий: причина низького вступу на інженерні спеціальності – в школі.

Таке переконання висловив міністр освіти. За його словами, завданням школи є закохати дітей у ці галузі знань. Також він наголосив, що шкільне середовище та світоглядна база вчителя мають бути переосмислені.

 

Підвищення зарплат в інших ланках освіти є викликом для МОН.

Підвищення зарплат у дошкільній, позашкільній, професійній та фаховій передвищій освіті є важливим викликом. Міністр освіти наголосив, що зарплати цих ланок мають бути привʼязані до зростання зарплат в школі.