Учитель року – 2016. Історія: про проблеми та загальні тенденції сучасної практики навчання історії в школі.

Журнал «Історія і суспільствознавство в школах України». – 2016.- №12

Костянтин Баханов.

Учитель року – 2016. Історія: про проблеми та загальні тенденції сучасної практики навчання історії в школі.

Стаття К. Баханова розрахована  як на в цілому широкий загал вчителів історії, так і на вчителів, які в перспективі можуть взяти участь у наступних конкурсах.

Автор статті – доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки вищої школи, управління навчальним закладом та методики викладання суспільствознавчих дисциплін Бердянського державного педагогічного університету, відомий у 1980-1990-х роках учитель-новатор. Автор більше 30-ти посібників для вчителів історії та учнів та понад 300 наукових статей з проблем навчання історії у середній загальноосвітній школі. Коло наукових інтересів – методика навчання історії, трансформаційні процеси у змісті та організації навчання історії в школі.

На основі власного науково-педагогічного досвіду К. Баханов аналізує фінальний етап конкурсу, до якого відібрано 12 учасників, звертає увагу читачів на дискусійне обговорення членами фахового журі змісту випробування  на володіння учасниками ІКТ та дшляхи досягнення відповідного консенсусу.

В умовах конкурсу 2016р. суттєвих змін зазнало випробування професійних якостей учасників при підготовці і проведенні відкритого уроку в незнайомому класі. Теми конкурсних уроків обиралися не у відповідності з календарно-тематичним планом викладання предмету в обраному шляхом жеребкування класі, а з усієї чинної навчальної програми з предмету.

У зв’язку з цим, за кілька тижнів до конкурсу члени журі надіслали до оргкомітету свої конкурсні пропозиції щодо тем уроків, мотивуючи свій вибір і яскравістю навчального матеріалу, і науковою зацікавленістю в конкретних темах, і логічною завершеністю вивчення історичного періоду, і перевантаженістю фактичним матеріалом та теоретичними узагальненнями, які за своїм змістом менш цікаві учням і потребують мобілізації як зусиль учнів, так і неординарних професійних якостей учителя. З переліком таких тем читачі можуть ознайомитися у вищеназваній публікації (як із критеріями оцінювання уроків), але характерно, що всі вони з курсу історії України, зважаючи на його значущість та суспільний інтерес.

Залишити відповідь