Журнал «Академічні візії» №47, 2025

Автор: М. Томченко

Назва статті: Посттравматична педагогіка в умовах воєнних викликів: інноваційні методики підтримки дітей, які пережили бойові дії та вимушене переселення

Ключові слова: посттравматична педагогіка, діти старшого дошкільного й молодшого шкільного віку, резильєнтність, психологічна стійкість, травматичний досвід, війна, вимушене переселення, емоційна саморегуляція, педагогічні умови, арт-терапія, ігрова терапія, безпечне освітнє середовище

Анотація. Анотація. Актуальність дослідження зумовлена глибокими трансформаціями соціального та освітнього середовища України в умовах війни, що особливо гостро позначаються на психоемоційному стані та розвитку дітей старшого дошкільного й молодшого шкільного віку. У ході роботи доведено, що більшість існуючих програм відновлення зосереджуються на медико-психологічних аспектах, тоді як педагогічний компонент залишається недостатньо розробленим. Доведено, що педагогічні умови – безпека, стабільність, розвиток комунікативних навичок, залучення значущих дорослих – стають основою для формування дитячої резильєнтності. Перспективи подальшого розвитку теми полягають у розробці цілісних міждисциплінарних програм підтримки, що інтегрують психологічні, педагогічні та соціальні ресурси.

 

Джерело: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/2156