Автор: Тетяна Журавко
Назва статті: Співпраця закладу дошкільної освіти з батьками у навчанні дошкільників елементам математики
Анотація. У статті розкрито проблему математичної компетентності дітей дошкільного віку у процесі взаємодії закладу дошкільної освіти та сім’ї. Визначено особливості співпраці між закладом дошкільної освіти та сім’єю у формуванні математичної компетентності дітей дошкільного віку. Виявлено, що математика у дошкільному віці – це не лише лічба чи розпізнавання фігур. Це розвиток логіки, мислення, вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Ці навички формуються не лише на спеціальних заняттях, а й у повсякденному житті, через гру, спостереження, експери-ментування. Саме тому батьки, як найближчі люди для дитини, мають величезний потенціал для підтримки та розвитку її математичних здібностей в домашніх умовах.
Підтримка батьками процесу формування сенсорно-пізнавального простору, предметно-практичних дій дитини може відбуватися шляхом: розвитку сенсорно-пізнавальних, логіко-математич-них та дослідницьких навичок дитини. Розкрито співпрацю закладу дошкільної освіти з батьками як засобу формування математичних уявлень у дошкільників. Елементарні математичні уявлення, в першу чергу, дитина отримує в родинному колі. Як тільки дитина починає пересуватися, вона знайомиться з простором і просторовими відношеннями між речами: вонато наближається до цікавих їй предмеів, то віддаляється від них. Проаналізовано підходи до визначення і використання різноманітних форм співпраці. Використання різноманітних форм залучення батьків до співпраці, творчість, власний пошук у «наведенні мостів», дипломатичність, толе-рантність – усе це запорука успішної взаємодії закладу дошкільної освіти і родини. Очікувану ефективність забезпечує раціональне поєднання різних форм роботи. Доведено, що розвиток логіко-математичного мислення в дитини процес цілком доступний та цікавий для дітей та батьків. Крім того цікаві завдання, ігри, вправи, домашні справи сприяють не лише форму-ванню вмінь та розвитку знань, а й загальної життєвої компетентності дитини, розширюють її світогляд та закріплюють набуті знання.
Ключові слова:заклад дошкільної освіти, сім’я, діти дошкільного віку, математична компетентність, форми роботи, співпраця
Джерело: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/24945/24922