Автор: Т. Гавлітіна
Назва статті: Реалізація особистісно зорієнтованого підходу в освітньому процесі Нової української школи
Анотація. У статті розглянуто особистісно зорієнтований підхід як складник модернізованого освітнього процесу в контексті Нової української школи. Проаналізовано зміст, завдання й особливості реалізації цього підходу, зважаючи на його значення в процесі формування компетентної, самостійної та відповідальної особистості здобувача освіти. Доведено, що особистісно зорієнтований підхід є методологічною основою реалізації концепції дитиноцентризму у філософії Нової української школи, спрямованої на виховання активного громадянина, інноватора та патріота.
Автор підкреслює, що реалізація означеного підходу вимагає не просто аналізу наукових досліджень сутності особистісно зорієнтованого навчання, а переосмислення самої суті педагогічної взаємодії, переходу від авторитарної до суб’єкт-суб’єктної моделі взаємодії. Акцентується увага на виявленні, розвитку й підтримці індивідуальних здібностей кожної дитини, її нахилів, цінностей та мотивацій, що дозволяє забезпечити поєднання індивідуальних потреб учня із соціальним замовленням на підготовку компетентного, культурного та духовно багатого громадянина.
Ключові слова: Нова українська школа, дитиноцентризм, особистісно зорієнтований освітній процес, суб’єкт-суб’єктна взаємодія, індивідуальна освітня траєкторія.
Джерело: http://npd.roippo.org.ua/index.php/NPD/article/view/723