Автори: Томчук М., Яцюк М., Педорченко М.
Назва статті: Психологічні особливості менталізації особистості юнацького віку
Ключові слова: менталізація, рефлексивне функціонування, труднощі менталізації, емоційна дизрегуляція, юнацький вік
Анотація. Мета статті полягає у теоретико-експериментальному обґрунтуванні психологічних особливостей розвитку менталізації особистості юнацького віку. Використано методи: методологічний і теоретичний аналіз, емпіричне дослідження. Реалізоване дослідження ґрунтується на концепції менталізації П. Фонагі, А. Бейтмен; теорії особистісного життєконструювання Т.М. Титаренко, суб’єктно-вчинкового парадигма В.О. Татенко. Наукова новизна дослідження полягає в розширенні уявлень про менталізацію особистості, обґрунтуванні психологічних особливостей її розвитку в юнацькому віці. Висновки. Під поняттям «менталізації» розуміємо специфічну здатність особистості розуміти та інтерпретувати поведінку себе та інших людей через призму їхніх внутрішніх психічних станів (думок, почуттів, бажань), передбачати їхні дії та будувати ефективні взаємовідносини. Менталізація керується процесами рефлексії та емпатії, які у свою чергу обумовлюють афективну та конфліктну регуляцію та психологічну компетентність суб’єкта).
Джерело: https://journals.academ.vinnica.ua/index.php/ped-psyh/article/view/197