Журнал «Вісник Національної академії педагогічних наук України» №1 (6), 2024

Автор: Засєкіна Т.

Назва статті: Концептуальні засади розроблення модельних навчальних програм для профільної освіти

Ключові слова:  профільна середня освіта, Нова українська школа, зміст освіти, профільне навчання, академічне спрямування профільної освіти

Анотація. У повідомленні розглянуто проблему розроблення змісту профільної середньої освіти. З’ясовано суть поняття освітній компонент. Запропоновано концептуальні засади укладання модельних навчальних програм обов’язкових освітніх компонентів. Для предметів, що є обов’язковими для складання підсумкової державної атестації у вигляді зовнішнього незалежного оцінювання, модельні навчальні програми мають бути дворівневими. Для предметів і навчальних курсів інших освітніх галузей модельні навчальні програми можуть бути двох типів: амальгамні, які будуються таким чином, щоб розглядати будь-яку глобальну проблему людства з різних точок зору із використанням інформації з різноманітних галузей знань, та модульні, які будуються із окремих самостійних модулей, таким чином, щоб комбінуватись у міжгалузевий курс, відповідний до профілю навчання. Представлено інноваційні моделі формування профілів навчання на основі обов’язкових, але не однакових освітніх компонентів.

Джерело: https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/440