Головні події освітянського тижня 

Школи напередодні канікул проведуть заходи з питань безпеки.

Міністерство освіти і науки просить заклади освіти організувати проведення інструктажів із школярами та студентами з питань безпеки життєдіяльності напередодні початку зимових канікул.

 

МОН просить подбати про попередження надзвичайних ситуацій.

Міністерство освіти і науки просить адміністрації закладів освіти посилити контроль із попередження надзвичайних ситуацій перед зимовими канікулами та новорічними святами.

 

Учні 4 класів з 2025 року проходитимуть ДПА за завданнями УЦОЯО.

В Україні планують з 2025 року проводити підсумкову атестацію для 4 класів за матеріалами Українського центру оцінювання якості освіти, що міститимуть тестову й усну частину.

 

Учні 9 класів у майбутньому складатимуть ДПА з 5 предметів.

З 2025 року УЦОЯО почне розробляти матеріали для ДПА учнів 9 класів з п’яти предметів. Окрім математики та української мови, учні також складатимуть історію України, іноземну мову та природничі дисципліни.

 

Школярі краще за вчителів обізнані про штучний інтелект.

Українські учні демонструють вищий рівень обізнаності про штучний інтелект та його використання, ніж учителі. 91% опитаних школярів знають про сервіси ШІ, а 85% – хоча б раз використовували їх.

 

Ситуація з навчальними втратами школярів може погіршуватися.

За словами директора Українського центру оцінювання якості освіти, ситуація з навчальними втратами школярів може погіршитись через те, що освітні втрати мають накопичувальний ефект.

 

Бюджет отримуватимуть 60% вступників, але в різних пропорціях.

Міністерство освіти і науки має намір змінити пропорцію державної підтримки студентів, за якої 60% вступників отримуватимуть гранти, в різних пропорціях, а 40% будуть платити за себе самостійно.

 

У МОН назвали популізмом стипендію розміром в дві тисячі грн. За словами Михайла Винницького, студентська стипендія є скоріше приємним бонусом, ніж реальною допомогою. МОН пропонуватиме підвищити розмір стипендій, одночасно скоротивши кількість її отримувачів.

 

Зарплати освітян за рік зросли лише на 8%.

Рівень заробітної плати в освітній сфері залишається одним з найменших в країні та демонструє найгіршу тенденцію зростання. Сфера освіти входить до трійці найменших рівнів середньої заробітної плати в країні.