«Вища освіта України» №3, 2020

Автор:  Михайло Кіт

Назва статті:         Трансформація освіти у контексті соціокультурної динаміки ХХІ століття

 

Автор  досліджує концептуально-теоретичні основи формування нової системи підготовки людини до життя засобами освіти.

ХХІ ст. – час пришвидшення соціо-культурних змін, поступового пере форматування освітньої системи країн під впливом демократизації, глобалізації, національно-культурного відродження.

Соціокультурна динаміка призводить до появи принципово нових рис, що відрізняють сучасну культуру від усіх відомих попередніх зразків культури.

Проголошений плюралізм цінностей не компенсує дефіцит стійкої системи взаємостосунків, які б сприяли зростанню духовного потенціалу людей.

Тому знову стають актуальними фундаментальні цінності – добро, істина, родина, добробут, благополуччя.

На сучасному етапі розвитку культурно-цивілізаційних систем спостерігається посилений розвиток інноваційних засобів навчання і виховання, зміна парадигми освітнього процесу на суб’єкт-об’єктну.

Ключові слова: світ, людина, освіта, соціокультурна, динаміка, трансформація освіти, інноваційний.