У перших класах, які з 1 вересня навчатимуться за новим стандартом початкової школи, має бути організовано вісім навчальних осередків. Про це сказала міністр освіти Лілія Гриневич під час урядової наради, що відбулась у Вінниці.
За її словами, яким чином має бути влаштований новий освітній простір у Новій українській школі, МОН прописало у спеціальних методичних рекомендаціях для керівників шкіл.
Зокрема, у класі має бути створено вісім навчальних осередків, серед яких осередок навчально-пізнавальної діяльності з партами або столами, змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями), осередок гри, осередок художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт), куточок живої природи для проведення дослідів, осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям, дитяча класна бібліотечка та осередок вчителя.
«Також у цих рекомендаціях є застереження щодо безпеки, зовнішнього вигляду та мобільності обладнання. Парти мають бути нормального, не виїдаючого очі кольору, легкі та мобільні для роботи дітей у групах, не травматичні тощо», – підкреслила Гриневич.
Вона наголосила, що створення умов для навчання дітей є основним повноваженням місцевих органів влади, але держава підтримає їх на цьому шляху.
«Уряд прийняв постанову, що регулює використання освітньої субвенції на Нову українську школу. 998,7 млн, тобто майже мільярд гривень, з цієї субвенції піде саме на створення нового освітнього простору. Постановою передбачено, що 40% цієї суми піде на закупівлю дидактичних матеріалів для 1-го класу. Ще 40% коштів буде спрямовано на закупівлю сучасних меблів для початкових класів НУШ. Та 20% субвенції має бути використано на закупівлю комп’ютерного обладнання для початкових класів НУШ», – нагадала міністр.
Ці кошти можна буде використати лише на засадах співфінансування з місцевих бюджетів.
У межах урядової наради Міністерство освіти також організувало виставку сучасного обладнання для початкової школи, щоб представники місцевих органів влади, яким належить використати державну субвенцію, зрозуміли, як має виглядати клас нової школи.