Автор: Ілляшенко Тамара
Назва статті: Щоб оцінка перестала бути каральною
Журнал: «Початкова школа». – № 10. – 2017. – С. 3 – 6.
На основі аналізу «Концепції початкової освіти» автор статті актуалізує визначальні положення педагогічної психології про розвиток дитини, утвердження її активної позиції школяра та формування особистості в цілому. А оцінювання у навчанні молодших школярів – це вузлове питання, від якого тягнуться ниточки і до мотивації навчання, і його якості, і формування компетенцій та особистості громадянина.
Перестає бути каральною і допомагає дитині зростати та оцінка, яка відбувається у процесі взаємодії учителя й учня і допомагає щодня виявляти як успіхи, так і невдачі. А для цього потрібно досконало знати дитину: її запас сьогоднішніх знань і вмінь, а також зону найближчого розвитку.
«Концепцією початкової освіти» передбачене діагностування готовності дитини до навчання. На думку провідних вітчизняних фахівців в галузі вікової та педагогічної психології О. В. Запорожець, Л. А. Венгер, Л. І. Божович, Г. С. Костюка найголовнішим є виявлення рівня соціальної зрілості – довільності, опосередкованості поведінки, здатності свідомо прийняти правила, певні вимоги. Під час діагностики готовності до навчання у школі здатність до спілкування та взаємодії найкраще спостерігається у грі.
Матеріали статті допоможуть вчителям початкових класів усвідомити значущість адекватного навчальної діяльності дитини як основи гуманної педагогіки.