Назва статті: Освітні реформи у дзеркалі зовнішнього незалежного оцінювання
Ключові слова: загальна, середня, освіта, зовнішнє незалежне оцінювання, освітні реформи, величина (розмір) ефекту
Анотація. статті розглянуто проблему аналізу ефективності управлінських, методичних та економічних втручань у систему освіти, які спрямовані на покращення академічних результатів учнів на популяційному рівні, як одного з важливих завдань педагогічної науки. У дослідженні автори виходили з того, що зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО), яке можна розглядати як об’єктивний показник рівня академічної успішності випускників закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО), дає можливість охарактеризувати стан системи освіти в Україні на момент сесії ЗНО.
На основі аналізу офіційних звітів зовнішнього незалежного оцінювання, які опубліковані у відкритому доступі, зроблено спробу з’ясувати вплив загальної результативності заходів, реалізованих у системі освіти України, на рівень навчальних досягнень випускників ЗЗСО за період 2009–2021 рр. Для аналізу обрано навчальні предмети, іспити з яких випускники складали на всіх сесіях ЗНО у цей проміжок часу, і результати оцінювання з яких містяться в офіційних звітах Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО). Низку сесій ЗНО розглянуто як ряд рандомізованих неконтрольованих квазіекспериментів національного масштабу, які спрямовані на вимірювання певного параметра – рівня академічної успішності випускників ЗЗСО. Результатом зазначеного квазіексперименту є дані, що отримані в результаті проведення певної кількості сесій ЗНО. Методами математичної статистики на основі отриманих даних проведено аналіз результативності впливу заходів, які здійснювалися в системі освіти (освітніх втручань) упродовж тривалого часу, на рівень академічної успішності випускників ЗЗСО.
Джерело: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/748