Автор: Словік О.
Назва статті: Сутність поняття «технологія навчання»: сучасні методологічні підходи
Ключові слова: технологія навчання, методологічні підходи, дидактичний підхід, системний підхід, технологічний підхід
Анотація. У статті схарактеризовано сутність поняття «технологія навчання» з точки зору ключових методологічних підходів на основі аналізу сучасних наукових джерел. Технологія навчання розглядається як процесуально-операційний елемент дидактичної системи, завдяки якому досягається гарантований рівень очікуваного результату навчання майбутніх учителів початкових класів шляхом поетапної повторюваності навчальних дій, передбаченої компетентністю викладача; детальної розробки та функціонування елементів процесу навчання. Технологію навчання як дидактичну категорію проаналізовано з точки зору трьох методологічних підходів: системного, дидактичного та технологічного. Обґрунтовано, що з точки зору системного підходу, саме технологія навчання, дозволяє інтегрувати сучасні досягнення педагогічних наук у їх специфічне спрямування, оскільки від обраної технології навчання залежить активізація та інтенсифікація діяльності суб’єктів навчання – майбутніх учителів початкових класів. Саме системний підхід визначає внутрішню організацію, структуру та елементи технології навчання як певної технології, наприклад креативного навчання як специфічного освітнього явища, його взаємозалежність, взаємозумовленість, цілісність з іншими дидактичними категоріями Дидактичний підхід характеризує єдність навчання і виховання, власне навчального процесу і змісту навчання у сутності технології навчання. Технологічний підхід визначає відтворюваність, ефективність, якість і мотивацію, новизну, алгоритмічність, можливість тиражування, перенесення в нові умови тощо технологій навчання. Визначено чотири рівні застосування технології навчання: технологія конкретного навчального заняття; технологія конкретного навчального предмета; ситуаційне застосування певної технології навчання; загалом технологія навчального процесу.
Джерело: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/8952/8999