Журнал «Вісник освіти та науки» №12 (18), 2023

Автор: Дрокіна А.

Назва статті: STEM як сучасний напрям інтегрованої освіти:  світовий досвід та перспективи розвитку

Ключові слова: STEM; STEM-освіта; STEM-навчання; інтегрована освіта;  освітній  процес;  світовий  досвід;  професійна підготовка вчителів.

Анотація. Стаття  присвячена  теоретичному  аналізу  STEM  як сучасного  напряму  інтегрованої  освіти  із  висвітленням  світового досвіду та перспектив розвитку.

На  основі ґрунтовного аналізу науково-педагогічних  джерел наведено ключові аспекти, що визначають STEM як сучасний напрям інтегрованої  освіти. Насамперед,  це  пояснюється  тим,  що   STEM комплексно об’єднує науку,  технологію,  інженерію  та  математику в єдиний цілісний підхід до навчання, виховання й розвитку. Саме STEM-освіта надає  пріоритет  розв’язанню  реальних  проблем  та  завдань  і  є максимально  спрямованою на  розвиток  навичок  майбутнього. Також зроблено  акцент  на міждисциплінарних  засадах, що  ефективно забезпечують цілісність освітнього середовища. З’ясовано, що STEM є одним з найсучасніших напрямів освітньої політики  багатьох розвинутих  держав світу. Серед країн, які  успішно реалізують  STEM-освіту,  є США,  Великобританія,  Німеччина, Сінгапур, Австралія,  Франція, Чехія, Фінляндія тощо. Дослідження показало, що у багатьох країнах підтримка STEM-освіти забезпечується на державному рівні,  що  сприяє  більш  швидкому  поширенню  освітніх  практик. Важливим  є  те,  що реалізація  STEM у  різних державах набуває власного змістового  наповнення,  а  також вирізняється своїми ефективними практиками й методиками.

Сучасна  освіта України  здійснює  успішні  кроки  інтеграції найкращих  світових  практик,  у  тому  числі  й  стосовно  STEM. Наша країна на  державному  рівні усвідомлює важливість  STEM-освіти  для свого майбутнього  і  продовжує  вдосконалювати освітні  підходи  та  практики в цьому напрямі.

Джерелоhttp://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/8377/8422