Автор: Дрокіна А.
Назва статті: STEM як сучасний напрям інтегрованої освіти: світовий досвід та перспективи розвитку
Ключові слова: STEM; STEM-освіта; STEM-навчання; інтегрована освіта; освітній процес; світовий досвід; професійна підготовка вчителів.
Анотація. Стаття присвячена теоретичному аналізу STEM як сучасного напряму інтегрованої освіти із висвітленням світового досвіду та перспектив розвитку.
На основі ґрунтовного аналізу науково-педагогічних джерел наведено ключові аспекти, що визначають STEM як сучасний напрям інтегрованої освіти. Насамперед, це пояснюється тим, що STEM комплексно об’єднує науку, технологію, інженерію та математику в єдиний цілісний підхід до навчання, виховання й розвитку. Саме STEM-освіта надає пріоритет розв’язанню реальних проблем та завдань і є максимально спрямованою на розвиток навичок майбутнього. Також зроблено акцент на міждисциплінарних засадах, що ефективно забезпечують цілісність освітнього середовища. З’ясовано, що STEM є одним з найсучасніших напрямів освітньої політики багатьох розвинутих держав світу. Серед країн, які успішно реалізують STEM-освіту, є США, Великобританія, Німеччина, Сінгапур, Австралія, Франція, Чехія, Фінляндія тощо. Дослідження показало, що у багатьох країнах підтримка STEM-освіти забезпечується на державному рівні, що сприяє більш швидкому поширенню освітніх практик. Важливим є те, що реалізація STEM у різних державах набуває власного змістового наповнення, а також вирізняється своїми ефективними практиками й методиками.
Сучасна освіта України здійснює успішні кроки інтеграції найкращих світових практик, у тому числі й стосовно STEM. Наша країна на державному рівні усвідомлює важливість STEM-освіти для свого майбутнього і продовжує вдосконалювати освітні підходи та практики в цьому напрямі.
Джерело: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/8377/8422