Автор: Савченко О. Я.
Назва статті: Методика роботи з ілюстративним матеріалом на уроках літературного читання
Джерело інформації: журнал Початкова школа», 2016. – № 12. – С. 4 – 10.
В статті академіка НАН України, доктора педагогічних наук Савченко Олександри Яківни аналізуються види ілюстративного компоненту підручників з літературного читання та методичні особливості їх використання. У створених навчальних комплектах для учнів 2-4 класів реалізовано інноваційну концепцію їх ілюстративного оформлення, ідеями якої є:
– цілісний підхід до ілюстрування підручників і навчальних посібників;
– образотворча різноманітність видів ілюстративного матеріалу;
– доступність, наближеність ілюстрацій до життя сучасних дітей;
– можливість багатофункціонального використання;
– врахування гендерного підходу.
Розкривається методика застосування різноманітного ілюстративного матеріалу підручників з літературного читання, а саме:
– ілюстративний матеріал на обкладинках і форзацах;
– унаочнення апарату орієнтування у змісті та структурі підручника;
– методика використання малюнків;
– методика роботи з портретами письменників;
– розгляд репродукцій картин художників;
– застосування аудіовізуальних засобів.
На уроках літературного читання, за умов правильного методичного керівництва, застосування різноманітного ілюстративного матеріалу сприяє збагаченню і конкретизації чуттєвого досвіду учнів, розвиває їхню спостережливість, усне мовлення, є засобом розвитку образного мислення.
Подані матеріали рекомендуються для використання в практичній діяльності керівниками шкіл, вчителями початкових класів.