Автори: Роксана Харчук
Назва статті: Шкільна програма з української літератури як заручниця ревізії літературного канону «жертва осучаснення»
Автор визначає роль канонів, які є основою будь-якої шкільної лектури, зорієнтованих на дитячого читача, хоча віддзеркалює основні позиції академічного канону.
Аналізує підходи авторів шкільної програми, які всупереч вимогам професіоналізму реагували не на потреби канону, а на запити вчителів, дітей. Визначає позицію журналу «Дивослово» щодо шкільних програм з літератури.
Сучасна проблематика, зрозуміла учням мова не є критерієм відбору до програми. У школі має вивчатись жанрова література, бо вона цікава.
Одне з завдань – зміни в актуальній шкільній програмі з літератури.
Недопустимим є зменшення уваги до складної поезії у програмі. Наводить конкретні приклади на прикладі поезії Олени Теліги.
Проблема не буде розв’язана, доки канон українського письменництва не з’явиться уповні. Автор доповнює, що вкрай прикро від помилок у підручниках.
Зі змістом статті можна ознайомитись у бібліотеці ОІППО (м. Житомир, вул. Покровська, 20 б).