Бібліографічний огляд журналів «Рідна школа», «Школа», «Освіта та розвиток обдарованої особистості» (листопад – 2016)

 

Березівська Л.

Василь Сухомлинський про джерела формування в школярів патріотичних почуттів /

Л. Березівська // Рідна школа. – 2016. – № 7. – С. 3–7.

Міркування видатного українського педагога В.О. Сухомлинського, який творив в умовах

радянської ідеологеми, не втратили актуальності й нині в незалежній Україні, а саме:

питання патріотизму має узгоджуватися з генотипом української дитини, з її навколишнім

середовищем; велику роль у формуванні патріотизму повинна відігравати школа як осередок

культури й духовності в тісній взаємодії з сім’єю; формування патріотизму має стати

стратегічним завданням держави.

Лактіонова Г.

Партнерство навчальних закладів і родин : нові реалії і досвід / Г. Лактіонова, С. Машкіна //

Рідна школа. – 2016. – -№ 7. – С. 13–17.

У статті на основі міждисциплінарного підходу аргументується важливість розвитку

партнерства навчальних закладів і сімей, що у сучасних умовах розглядається системним

ресурсом поліпшення якості освіти, забезпечення благополуччя дитини.

Турчин Т.

Початкова загальна музична освіта: обґрунтування підходів до оновленого змісту / Т. Турчин

// Рідна школа. – 2016. – № 7. – С. 27–30.

У статті визначається сутність нововведень у зміст сучасної початкової загальної музичної

освіти, що сприяє вдосконаленню системи загальної музичної освіти в початковій школі.

Мариновська О.

Методичний менеджмент освітніх інновацій: неперервний професійний розвиток

педагогічних працівників / О. Мариновська // Рідна школа. – 2016. – № 7. – С. 32– 36.

У статті розглянуто теоретичні питання методичного менеджменту освітніх інновацій у

загальноосвітніх навчальних закладах задля неперервного професійного розвитку

педагогічних працівників, а саме: теоретико-методологічні підходи, принципи, мета і

завдання, напрями, функції методичного менеджменту освітніх інновацій.

Щербакова О.

Розвиток позитивного мислення учнів основної школи у контексті формування

психосоціального здоров’я / О. Щербакова // Рідна школа. – 2016. – № 7. – С. 44– 48.

Розкрито психологічні особливості розвитку позитивного мислення та формування

психосоціального здоров’я учнів основної школи в умовах інноваційної освіти.

Охарактеризовано соціально-психологічні передумови формування позитивного мислення.

Визначено наявний зв’язок між розвитком позитивного мислення та формування

психосоціального здоров’я учнів основної школи.

Кравчук Н.

Модель формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вихователів

дошкільних навчальних закладів / Н. Кравчук // Рідна школа. – 2016. – № 7. – С. 49–54.

Нині ключовим напрямом оновлення змісту освіти є формування компетентності фахівця,

що пов’язано з підтримкою здоров’я та розвитку творчих здібностей особистості. На цьому

наголошується в основних документах у галузі освіти в Україні, зокрема Національній

доктрині розвитку освіти, Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти.

З огляду на це , проблема формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх

вихователів дошкільних навчальних закладів розглядається стратегічним завданням,

реалізація якого має бути у центрі уваги освітян. Адже від цього залежить рівень здоров’я та

культури здорового способу життя кожної дитини.

Чичук А.

Сучасні моделі навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів у Великій Британії /

А. Чичук // Рідна школа. – 2016. – № 7. – С. 74–77.

У статті констатується, що у Великій Британії на курсах підвищення кваліфікації вчителів

використовуються такі моделі навчання, як: поведінкова, інтерекціоністська, персонологічна,

рефлексивна, соціально-психологічна. Деталь розглянуто особливості цих моделей навчання

в аспектах соціально-професійному, теоретичних основ, форм і методів.

Нова школа – новий педагог, або як здійснюватиметься перепідготовка вчителів.(За

матеріалами сайтів) // Школа. – 2016. – № 9. – С. 2–37.

У серпні міністр освіти і науки Лілія Гриневич презентувала Концепцію «Нової української

школи». Цей проект не остаточний, але, за словами міністра, почне діяти вже у 2018 році.

Одним із восьми базових компонентів формули «Нової української школи» є вмотивований

учитель. Реформою передбачено низку стимулів для особистого і професійного зростання.

Суттєвих змін зазнає і сам процес професійної підготовки вчителя. Про те, що вимагатиме

від педагогів нова реформа і як учителі самі навчатимуться вчити дітей, йдеться в поданих

матеріалах.

Гірний О.

«Європейська парадигма освіти» по-українському / О. Гірний // Школа. – 2016. – № 9. –

С. 60–73.

Нині, у період реформування системи освіти, актуальними стали часто вживані вирази

«сучасна парадигма освіти» та «європейська парадигма освіти», що по-різному розуміються

й використовуються для обґрунтування підходів до сучасної освітньої реформи. Автор статті

показує на прикладах, що можна розуміти під словом «освіта», як це розуміння відбито в

певній парадигмі освіти, насамперед у Європі, до якої ми намагаємося ввійти, а також якою

насправді «парадигмою» керується Міністерство освіти і науки України.

Яцишин А., Яськова Н.

Використання електронних соціальних мереж у діяльності з обдарованими учнями /

А. Яцишин, Н. Яськова // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2016. – № 8. –

С. 9–15.

Представлено теоретичний та практичний аспект використання соціальних мереж у роботі з

обдарованими учнями, визначено, що електронні соціальні мережі сприяють соціалізації та

самоактуалізації особистості. Визначені шляхи використання електронних соціальних мереж

в роботі з обдарованими учнями і наведені практичні рекомендації для педагогів по їх

застосуванню під час проведення шкільних та позашкільних заходів.

Лук’янчук Я.

Аналітично-пізнавальна активність учнів: сутність та можливість діагностування у

загальноосвітніх навчальних закладах / Я. Лук’янчук // Освіта та розвиток обдарованої

особистості. – 2016. – № 8. – С. 38–43.

У статті розкрито суть аналітично-пізнавальної активності учнів як основи їх подальшої

самореалізації протягом життя. Визначено гіпотетичні шляхи формування аналітично-

пізнавальної активності в загальноосвітніх навчальних закладах.

Залишити відповідь