Автор: Поліна Ткач
Назва статті: До питання про читацьку грамотність
Джерело інформації: журнал «Дивослово» №9, 2020
Зміст: У статті викладено аналіз результатів оцінювання читацької грамотності у межах дослідження циклу PISA-2018 із визначенням проблем та імовірних причин їх появи.
Розглядається питання допомоги підліткам стати успішними. Дана конкретна характеристика текстів, задіяних у дослідженні PISA, конкретних читацьких процесів, які реалізують компетентні читачі.
Для унаочнення аналізованої проблеми оприлюднено окремі завдання, подібні до завдань PISA-2018, з наступним конкретним аналізом типових помилок учасників випробувань (труднощі в роботі з текстом і графічним об’єктом).
Автор робить висновок, що у 15-річних українських підлітків недостатньо сформовані вміння належним чином висловлювати та обстоювати свою думку.
Існує необхідність перегляду місця читання у школі та сфокусувати увагу на розвитку навичок опрацювання інформації з різних джерел і використанні її у навчальній та повсякденній діяльності.