Журнал «Дивослово» №9, 2020

Автор: Поліна Ткач

Назва статті: До питання про читацьку грамотність

Джерело інформації: журнал «Дивослово» №9, 2020

Зміст: У статті викладено аналіз результатів оцінювання читацької грамотності у межах дослідження циклу PISA-2018 із визначенням проблем та імовірних причин їх появи.

Розглядається питання допомоги підліткам стати успішними. Дана конкретна характеристика текстів, задіяних у дослідженні PISA, конкретних читацьких процесів, які реалізують компетентні читачі.

Для унаочнення аналізованої проблеми оприлюднено окремі завдання, подібні до завдань PISA-2018, з наступним конкретним аналізом типових помилок учасників випробувань (труднощі в роботі з текстом і графічним об’єктом).

Автор робить висновок, що у 15-річних українських підлітків недостатньо сформовані вміння належним чином висловлювати та обстоювати свою думку.

Існує необхідність перегляду місця читання у школі та сфокусувати увагу на розвитку навичок опрацювання інформації з різних джерел і використанні її у навчальній та повсякденній діяльності.