Автор: Н. Коляда, С. Король, С. Король
Назва статті: Коло спілкування молодших школярів з інвалідністю як чинник їх адаптації до життя.
У статті розглянуто питання соціалізації дітей з особливими освітніми потребами. Увага читачів звернута на таку важливу складову як інклюзивна освіта. Досліджено адаптацію дітей з інвалідністю під час навчання до соціального середовища, проаналізовано процес спілкування на рівні вчитель-учень-вчитель-однокласники.
Впроваджуючи інклюзію освітньо-виховний процес, можна забезпечити формування українського суспільства, яке дасть можливість кожному громадянину брати участь у житті країни.
Інклюзивна освіта є системою послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту.
Інклюзія докорінно змінила ситуацію, проте ще передчасно говорити про вирішення проблеми навчання дітей з інвалідністю в загальноосвітніх навчальних закладах.
На основі дослідження створено центр підтримки і системної допомоги для вчителів та дітей у м. Суми.
Ключові слова: інклюзія, адаптація, інклюзивне навчання, діти з інвалідністю, спеціалізація, спостереження.
Автор: Н. Бондаренко
Назва статті: Читацька грамотність українського учнівства: акценти PISA-2018
У статті розглянуто проблеми якості освіти в Україні і моніторингу як ключових складових реформування галузі. Окреслено та проаналізовано тексти, тестові завдання і результати їх виконання. З’ясовано чинники впливу на якість формування і вияву умінь які визначають рівень читацької грамотності.
Виокремлено роль міжнародної програми оцінювання знань та умінь PISA як засобу вимірювання навчальних досягнень учнів.
Ключові слова:
Автор пропонує формулювання читацької грамотності як фокусування уваги на формуванні компетентного читача, спроможного працювати з різними текстами.
Передбачено надання конкретних фахових рекомендацій щодо формування в українського учнівства читацької грамотності на уроках української мови у методичних журналах.
Ключові слова: PISA-2018, нова грамотність, читацька грамотність, ключові компетентності, критичне мислення, освітня система.