Журнал «Вища освіта» №2, 2020

Автор: Віктор Андрущенко

Назва статті: Агресивність особистості та її мінімізація засобами освіти

У статті дається тлумачення агресивності як стійкої риси особистості, що виявляється у дієвому прояві нетерпимості до іншої позиції. Визначено прояви агресивності на різних стадіях соціалізації.

Виокремлено розповсюдження агресивності в системі освіти, в т. ч. не тільки у школярів, а й серед вчителів.

Мінімізація агресивності є завданням батьків і вихователів, товаришів і друзів.

Освітні технології мають бути максимально зорієнтовані на переведення агресії дитини в енергію позитивних морально-вольових проявів.

Освіта має на меті досягнути максимальної самореалізації людини відповідно до її потреб, інтересів, нахилів.

Автор виділив, ідею, що саме освіта є найпотужнішим у сучасному суспільстві засобом прищеплення кожній людині таких важливих особистісних якостей як гуманізм, добра воля, повага до себе та інших.

Більш того, освіта сприяє активізації та позитивному аксіологічному спрямуванню розвитку духовності особистості.

Ключові слова: людина, освіта, культура, агресивність, насильство, виховання.