Виховання дітей на основі національної обрядовості

Нинішній етап розвитку українського суспільства гостро ставить проблему формування любові та поваги до рідної мови, народних звичаїв, традицій, свят, обрядів, символів та реліквій. У зв’язку з цим, МОН України запропонувало проведення з вихованцями дошкільних навчальних закладів різноманітної за змістом, формами, методами і засобами освітньої роботи по ознайомленню дітей із народними святами, що має позитивно позначитися на розвитку інтелектуально-пізнавальної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, художньо-естетичної, фізичної сфер дитячої особистості та її креативності.

Ознайомлювати дітей зi святами та залучати їх до підготовки і святкувань міністерство рекомендує з дотриманням як усталених світських традицій, так і народних традиційних звичаїв, обрядів, доступних розумінню дітей і відтворенню ними в реальних та ігрових умовах.

Рекомендується дошкільним закладам проводити такі народні свята та окремі обряди відповідно до календарної сезонності: восени – Покрови, свято врожаю; взимку – Святого Миколая, Різдвяні свята, Стрітення; навесні – Великодні свята та різноманітні веснянки; влітку – зелені свята, Івана Купала, обжинки, Спаса тощо.

Завдання педагогів у роботі з сім’єю – робота з батьками щодо роз’яснення їм всієї важливості дотримання традицій і звичаїв на рівні сім’ї, залучення дитини до святкувань тощо.

Залишити відповідь