Журнал «Методист» №1, 2020

Марина Скрипник

Шкільний урок XXI ст.: типи, проекти, аналіз і нотатник педагога

 

Автор відзначає, що учити так тепер, як здійснювалось протягом кількох століть, а саме передаючи знання від учителя до учнів – загрозливе явище для суспільного й культурного явища. Тому актуальною є теза продуктивності педагогічного мислення, яке має знайти своє втілення у формах організації навчальної діяльності. Науково-популярно систематизовано під кутом сучасності погляди на шкільний урок у специфічному форматі – нотатнику педагога.

Нотатка історична містить базові основи формування теорії уроку і від історії шкільного курсу та форм організації навчання до підходів до поняття «урок» у різних дидактичних концепціях.

Нотатка модернова акцентує увагу на реалізації ідеї педагогіки партнерства, зокрема і через призму сучасності розкрито роль педагога-співробітника, деталізовано суть змін уроку в дитиноцентологічній освіті, зосереджено увагу на хибах, що допускають учителі в проведенні модернового уроку.

Нотатка практика, в ній запропоновано корисні поради для проектування сучасного уроку: як розробляти навчальні заняття, як формувати цілі навчання, як візуалізовувати освітній матеріал, які носять рекомендаційний матеріал.

Кожен з цих трьох розділів резюмується матеріалами для роздумів, літературою.

Залишити відповідь