Автор: Савченко Олександра
Назва статті: Закон України «Про освіту»: коментар у контексті проблем реформування початкової освіти
Журнал: «Початкова школа». – № 1. – 2018. – С. 1 – 4.
На основі аналізу Закону України «Про освіту» автор статті актуалізує увагу педагогів початкової освіти на окремих положеннях і нормах Закону, які безпосередньо пов’язані із сучасними змінами в початковій освіті:
- мета освіти; учасники освітнього процесу;
- статус початкової освіти;
- здобуття якісної освіти особами з особливими потребами;
- зміст освіти: стандарти і освітні програми;
- результати навчання;
- досягнення якості навчання.
Мета освіти сформульована широко, багатоаспектно, що є утвердженням принципу людиноцентризму і дитиноцентризму. Чітко окреслені права і обов’язки здобувачів освіти, педагогічних працівників, батьків здобувачів освіти.
У Законі є низка положень, які стосуються здобуття початкової освіти особами з особливими потребами. Чітко прописані норми, необхідні для практичного впровадження інклюзивного навчання.
Новим є положення, що Стандарт освіти розробляється відповідно до Національної рамки кваліфікацій. На основі стандарту створюються різні види програм. Автор статті звертає увагу педагогів на різний рівень освітніх програм.
Новим результатом освіти є наскрізні вміння. Для учнів початкової школи першорядного значення набувають уміння читати з розумінням, висловлювати власну думку усно і письмово, здатність логічно обґрунтовувати свої дії, критично і творчо мислити.
Матеріали статті допоможуть вчителям початкових класів усвідомити значущість нового Закону України «Про освіту» для реалізації Концепції Нової української школи.