Автори: C. Г. Кобернік, завідувач кафедри теорії та методики навчання природничо-географічних дисциплін ННУ імені М.П. Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор, заслужений вчитель України;
Р.Р. Коваленко, учитель географії спеціалізованої школи № 250 м. Києва та ліцею «Гранд», учитель вищої категорії, учитель-методист.
Назва: «Опорні схеми для вивчення окремих тем у курсі «Україна і світове господарство. 9 клас»
Джерело інформації: Географія та економіка в рідній школі. Науково-методичний журнал. – 2017. – № 10 – С. 2 – 19
У даній статті авторами розроблені методичні рекомендації щодо організації та проведення уроків географії у 9 класі з використанням опорних схем.
Пропонується на допомогу вчителям географії алгоритм роботи з опорними схемами у курсі «Україна і світове господарство».
Схематична наочність характеризується такими позитивними ознаками, як:
- фіксація за допомогою умовних позначень і скорочень лише окремих провідних положень, які складають зміст основних понять для кращого розуміння географічних процесів і явищ;
- узагальнення та систематизація змісту значної за обсягом частини текстового матеріалу (схеми допомагають абстрагуватись від несуттєвого і сконцентрувати увагу на головному);
- розвиток теоретичного мислення, що потребує проведення спеціальних розумових операцій і дій (аналізу, синтезу, порівняння, класифікації, абстрагування тощо).
Розроблена авторська методика роботи з опорними схемами є важливим чинником формування професійної компетентності вчителя географії.