Автор: Савченко Олександра
Назва статті: Літературне читання: інтерактивні методи і прийоми
Журнал: «Початкова школа». – № 4. – 2017. – С. 34 – 39.
Автор статті розкриває важливість застосування інтерактивних методів на уроках літературного читання, що зосереджує увагу учнів на новизні міжособистісної взаємодії.
Методика організації інтерактивного навчання передбачає реалізацію активності учня у процесі взаємодії з іншими учасниками пізнавального процесу. У таких ситуаціях педагог не повідомляє «готових» знань, бо учні здобувають їх у навчально-комунікативній взаємодії. Такий стиль навчання є базисом для формування критичного мислення, яке передбачає відкритість до нових думок, здатність оцінювати свої та інші міркування критично і водночас толерантно, поважаючи право кожного висловлювати свою позицію.
Автор доводить, що інтерактивні засоби дають значно більший ефект, якщо вчитель застосовує їх не епізодично, а в системі уроків. Визначено коло методів, прийомів, ситуацій, які передбачають інтерактивну взаємодію. Проілюстровано застосування інтерактивних методів і прийомів у системі уроків з вивчення учнями 4 класу теми «Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості».
Особливу увагу приділено організації ігрової діяльності в системі уроків: сюжетні і рольові ігри, ігрові вправи, ігрові завдання, ігрові ситуації, уроки за ігровими сюжетами (урок-мандрівка, урок-КВК, урок-гра, урок-дослідження).
З розвивальною і навчальною метою автор пропонує використовувати на уроках літературного читання у 2 – 4-х класах методи інсценізації і драматизації. роботу в парі та групі.
Матеріали статті допоможуть вчителям початкових класів урізноманітнити організаційні форми проведення уроків літературного читання.