Журнал «Академічні візії» №47, 2025

Автори: Л. Кравець, О. Ригель, Л. Прокопів

Назва статті: Формування стресостійкості учасників освітнього процесу в умовах освітніх криз

Ключові слова: стресостійкість, освітні кризи, психолого-педагогічні технології, емоційна підтримка

Анотація. У статті розглядається проблема формування стресостійкості здобувачів освіти та педагогічних працівників в умовах сучасних освітніх криз. Важливо зазначити, що стрес є одним із ключових чинників, який негативно впливає на ефективність навчальної та професійної діяльності, знижує працездатність, мотивацію та психоемоційний стан учасників освітнього процесу. Поряд із цим, стресостійкість виступає комплексною характеристикою особистості, яка забезпечує здатність до адаптації, регуляції емоційних станів, подолання труднощів та збереження продуктивної діяльності у складних обставинах, пов’язаних із війною, пандемією, економічними проблемами. Вона формується під впливом індивідуально-психологічних особливостей, соціального середовища та професійного досвіду. Розвиток стресостійкості є важливою умовою збереження психічного здоров’я та ефективного функціонування особистості в умовах освітніх криз.

Джерело: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/2173