Автор: Навроцька М.
Назва статті: Освітня підтримка дітей в умовах війни
Ключові слова: дитина, права дитини, збройні конфлікти, захист прав, освітні втрати, дистанційне навчання, емоційний стан
Анотація. Статтю присвячено освітній підтримці дітей в умовах війни, де важливою складовою є забезпечення їх психологічного та інтелектуального розвитку. Уточнено сутність понять «дитина», «права дитини», «підліток». Проаналізовано систему стандартів, що утворюють нормативно-правову базу із захисту прав дітей в умовах воєнного стану.
Акцентовано, що збройні конфлікти завдають руйнівного впливу на права дитини, особливо в контексті освіти. Вони створюють фізичні, емоційні та соціальні бар’єри, які можуть суттєво обмежити доступ дітей до навчання.
Визначено основні чинники, що зумовлюють освітні втрати в умовах воєнного стану та пов’язані з відсутністю доступу до освітніх послуг у зв’язку з безпековою ситуацією, руйнуванням освітньої інфраструктури, вимушеним переміщенням суб’єктів освітнього процесу, відсутністю технічних засобів дистанційного навчання.
Розкрито низку чинників компенсування освітніх втрат за рахунок фінансування місцевого самоврядування. Представлено механізм компенсації освітніх втрат через поєднання зусиль закладів загальної середньої освіти та громад, на території яких вони розташовані.
Джерело: https://pedalmanac.site/index.php/main/article/view/585