Журнал «Вісник науки та освіти» №1, 2025

Автори: Бутиріна М., Бутиріна В., Пономаренко А.

Назва статті: Використання інтелект-карт в освітньому процесі НУШ, як спосіб розвитку системного мислення учнів

Ключові слова:  нова українська школа, інтелект-карти, ментальні карти, системний підхід, системне мислення

Анотація.  Необхідність сталого розвитку людства висунула вимогу до Нової української школи у підготовці підростаючого покоління до життя в умовах постійних змін та викликів, що можливо лише за рахунок розвитку системного мислення в учнів. У  статті  досліджено  сутність  системного  мислення,  як  здатності розуміти об’єкт вивчення у цілісній системі знань та вміння підтримувати зміни системних патернів (зразків, моделей, шаблонів, схем). Доведено, що системність  у  мисленні  досягається  у  випадку  активного  застосування системного підходу в основі якого лежить розуміння об’єктів, як систем, та реалізації  основних  положень  теорії  систем:  всебічність,  взаємозв’язок, цілісність, багатоаспектність. Специфіка системного підходу визначається розумінням системності оточення і себе, як елемента системи.

 

Джерело: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/19595/19591