Український педагогічний журнал №1, 2024

Автори: Пушкарьова Т., Коваль-Мазюта М.

Назва статті: Формування відкритого освітнього простору територіальних громад сільської місцевості

Ключові слова:  об’єднана територіальна громада управління освітою в сільській місцевості відкритий освітній простір.

Анотація. Розпочата в Україні децентралізація освітньої системи завбачує передачу значної низки повноважень з організації й забезпечення життєдіяльності громад від центральних владних інститутів до органів місцевого самоврядування, у тому числі до новоутворених управлінських структур об’єднаних територіальних громад у сільській місцевості за перспективи надання більш доступних та якісних послуг у освітньому просторі адміністративно-територіальних утворень.

Водночас, поряд з розширенням владних спроможностей, місцеві громади через управлінські структури територіальних органів самоврядування здобули чималу низку додаткових, не типових для них раніше, обов’язків, пов’язаних не лише із забезпеченням освітнього процесу на території об’єднаної громади, а й з вирішенням проблем жителів сільської місцевості у сферах охорони здоров’я, комунального обслуговування, соціального захисту, працевлаштування, спорту, культури тощо (Пушкарьова, Коваль-Мазюта, 2023, с. 67). Обумовлені функції конче потребують специфічних знань і навичок, а отже завбачують усестороннє й помірковане обговорення механізмів організаційно-­управлінського супроводу процесів децентралізації та забезпечення актуальних перетворень у важливих сферах життєдіяльності громад сучасними науковими порадами й практичними рекомендаціями на основі досвіду світового товариства.

Джерело: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/725