Освітній омбудсмен закликав не висувати зайвих вимог до учнів за кордоном.
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов закликав директорів українських шкіл не висувати до школярів, які наразі перебувають за кордоном, зайвих вимог щодо складання іспитів.
Україна – єдина країна, яка провела дослідження PISA під час війни.
Завдяки дослідженню країна отримала об’єктивні дані не лише про ситуацію в освіті станом на 2022 рік, а й про тенденції, які простежуються з попереднього дослідження, що відбулось у 2018 році.
Результати PISA дали розуміння масштабів освітніх втрат, – міністр.
За словами Оксена Лісового, міжнародне дослідження PISA дає масив даних для коригування освітньої політики. У МОН розуміли, що втрати є неминучими, проте зараз є розуміння їхніх масштабів.
Результати PISA мають стати поштовхом, а не вироком.
Директор УЦОЯО наголошує, що результати дослідження PISA-2022 можуть допомогти політикуму й освітянській спільноті напрацювати ефективні заходи для забезпечення стійкості нашої системи освіти.
Українські учні відстають у знанні математики на півтора року.
Різниця між українськими школярами та школярами країн Організації економічного співробітництва та розвитку у галузі математики становить приблизно півтора року навчання за стандартами PISA.
Погіршення результатів учнів з природничих наук є найменш помітним.
Порівняно з PISA-2018, результати підлітків у галузі природничих наук погіршилися, але падіння не є таким відчутним. Базовий поріг природничо-наукової грамотності подолали 66% учнів.
Падіння результатів учнів у читанні потребує додаткового вивчення.
Феномен найбільшого падіння результатів українських учнів у галузі читання, що засвідчило дослідження PISA, потребує додаткового вивчення, зважаючи на складні обставини, у яких опинились підлітки.
Учителі історії зможуть взяти участь у сертифікації в 2024 році.
МОН розширює коло фахівців, які можуть брати участь у сертифікації. У 2024 році можливість проходження сертифікації отримають вчителі навчальних предметів громадянської та історичної освітньої галузі.
В Україні зростає нерівність школярів у доступі до якісної освіти.
Учні із сільської місцевості відстають від своїх однолітків з міст у читанні майже на п’ять років, у природничо-наукових дисциплінах – на чотири, з математики – на понад чотири з половиною роки навчання.
Прем’єр-міністр запевнив, що розвиток освіти є пріоритетом.
За словами Дениса Шмигаля, освіта є тим фундаментом, на якому Україна має побудувати повоєнну державу – сильну, конкурентну, інноваційну, інтегровану до європейського простору.
Українські учні витрачають на домашні завдання найбільше часу.
Українські школярі витрачають найбільше часу на виконання домашніх завдань у порівнянні зі своїми однолітками з Грузії, Молдови, Болгарії, Естонії, Польщі та Словаччини.
МОН вкотре спробує дебюрократизувати діяльність шкіл.
У відомстві створена робоча група, метою якої є розроблення змін до нормативно-правових актів, що сприятимуть дебюрократизації діяльності шкіл. Пропозиції групи мають бути подані не пізніше 1 лютого.
У МВС обіцяють забезпечити кожну школу поліцейським.
Міністерство внутрішніх справ розпочинає впровадження заходів щодо формування безпечного освітнього середовища, основою якого стане працівник поліції, який відповідатиме за безпеку дітей у школі.
Показники булінгу в українських школах суттєво знизились.
В українських школах відбулось суттєве зниження рівня булінгу у порівнянні з 2018 роком. На думку експертів, зменшення булінгу пояснюється насамперед переходом закладів освіти на дистанційне навчання.
В Україні посилюється проблема нестачі вчителів.
Під час проведення національного етапу міжнародного дослідження PISA-2022 директори українських шкіл висловили переконання, що в Україні є гострою проблема нестачі педагогічних кадрів.