Вісник науки та освіти №7(13), 2023

Журнал.

Джерело: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/5734/5766

Автори: Довбня С., Шулигіна Р.

Назва статті: Підготовка майбутніх вихователів до  формування ігрової компетентності у дітей  дошкільного віку

Ключові слова: підготовка  майбутніх  вихователів,   формування  ігрової компетентності дітей дошкільного віку.

Анотація. У дослідженні розкрито особливості підготовки майбутніх вихователів до формування ігрової компетентності дітей дошкільного віку (на матеріалі дисципліни «Практикум з ігрової діяльності дітей дошкільного віку»). Визначено, що майбутнім вихователям закладів дошкільної освіти важливо навчитись створювати умови, які б допомогли сформувати у дітей дошкільного віку ігрову компетентність. Наголошено, що в процесі підготовки здобувачів освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти до формування ігрової компетентності у дітей дошкільного віку необхідно враховувати особливості її структурної моделі, що включає три складові (емоційно-ціннісне ставлення, сформованість знань, навички). З’ясовано, що ігровій компетентності дітей притаманний активний, часто непередбачуваний, емоційний зміст, який педагог організовує з урахуванням вікових, індивідуальних особливостей дітей дошкільного віку. Виокремлено особливості підготовки майбутніх вихователів до формування ігрової компетентності дітей дошкільного віку засобом освітнього компоненту як «Практикум з ігрової діяльності дітей дошкільного віку». Акцентовано увагу на важливій ролі педагога (вихователя), його особистості, компетентності у здійсненні належного тематичного планування відповідно до освітнього напряму «Гра дитини› Базового компонента дошкільної освіти, доборі форм, методів та засобів роботи з дітьми дошкільного віку, створенні належного ігрового простору, забезпеченні умов задля здійснення дітьми цього виду діяльності.

Зафіксовано, що майбутнім вихователям закладів дошкільної освіти важливо належним чином підтримувати ініціативу дітей, їхні прагнення вільно, самостійно гратися спрямовувати зацікавленість та активність шляхом організації й проведення різноманітних видів ігор (Ігри організовані дорослим «Граємось разом із дорослим» та самодіяльні вільні ігри дитини «Граємося самостійно») тощо.