Назва: Окремі наукові і методичні проблеми сучасної освітньої діяльності та підходи до їх вирішення
Автор: І. І. Смагін
Сторінок: 72
ISBN: 978-966-655-804-9
|
Читати далі…
У посібнику в першій частині висвітлюються основні сучасні проблеми в організації та здійсненні науково-методичної роботи в системі загальної середньої освіти. Друга частина містить авторські підходи до аналізу, оцінювання та побудови шкільних підручників з історії і правознавства.
Посібник розрахований на слухачів курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної педагогічної освіти, вчителів, методистів міських і районних методичних кабінетів (центрів), керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
ЗМІСТ
Передмова 4
Частина 1. Проблеми нормативного і педагогічного змісту основних понять сучасної освітньої діяльності
Проблема сутності громадсько-державного управління середньою освітою 5
Нормативний та педагогічний зміст поняття «науково-методична робота»в системі загальної середньої освіти 16
Організація інноваційної освітньої діяльності в загальноосвітньому навчальному закладі 25
Особистісно орієнтоване навчання в сучасній загальноосвітній школі: реальність чи перспектива? 33
Педагогічна технологія і методична система в шкільному навчанні 43
Частина 2. Публікації автора у щорічнику Інституту педагогіки НАПН України «Проблеми сучасного підручника»
Теоретичні засади оцінювання функціональної ефективності підручників з навчального предмета «Правознавство. Практичний курс» 52
Рівнева диференціація складових предметної компетентності з історії в підручниках для старшокласників 61
|
Назва: Модель системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні
Автор: О. В. Пастовенський, І.І. Якухно, В. Ф. Денисенко
Рік: 2015
Сторінок: 416
ISBN: 978-617-581-214-3
|
Читати далі…
У посібнику проаналізовано правове і наукове забезпечення, основні чинники, умови, перспективи впровадження громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні та його реальний стан в сучасних умовах.
На основі «м’якого» системного підходу розроблено і науково обґрунтовано модель системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні, визначено та теоретично обґрунтовано тенденції, особливості, принципи, функції, критерії оцінювання стану впровадження громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні. Науково обґрунтовано зв’язок системи управління загальною середньою освітою з моделями місцевого самоврядування, фінансування освіти, рівнем соціального капіталу.
Посібник розрахований на науковців, працівників органів управління освітою різного рівня, керівників навчальних закладів, науково-педагогічних працівників і методистів системи освіти, слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА 3
РОЗДІЛ 1. Еволюція системи управління загальною середньою освітою як проблема педагогічної теорії та практики 11
1.1. Понятійно-термінологічні аспекти дослідження системи управління загальною середньою освітою в регіоні 11
1.2. Розвиток методологічних підходів у дослідженні системи управління загальною середньою освітою 30
1.3. Ретроспективний аналіз наукових досліджень еволюції управління шкільною освітою 45
РОЗДІЛ 2. Теоретичні основи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 46
2.1. Тенденції формування громадсько-державного управління загальною середньою освітою на сучасному етапі 76
2.2. Особливості громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 97
2.3. Чинники формування громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 113
2.4. Принципи громадсько-державного управління загальною середньою освітою 126
2.5. Функції громадсько-державного управління загальною середньою освітою 139
РОЗДІЛ 3. Моделювання системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 163
3.1. Соціально-економічні і правові умови формування громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 163
3.2. Критерії оцінювання ефективності системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 182
3.3 Структура і зміст моделі системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 197
РОЗДІЛ 4. Експериментальна перевірка ефективності авторської системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 214
4.1. Особливості експериментальної бази перевірки ефективності авторської системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 214
4.2. Організація педагогічного експерименту з перевірки ефективності авторської системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 233
4.3. Аналіз і узагальнення результатів експериментальної перевірки ефективності авторської системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 247
РОЗДІЛ 5. Перспективи впровадження системи громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні в умовах чинного законодавства 268
5.1. Активізація діяльності місцевого самоврядування в удосконаленні системи загальної середньої освіти в регіоні 268
5.2. Розвиток освітніх округів як важливий чинник зростання громадської складової в управлінні загальною середньою освітою в регіоні 280
5.3. Автономізація шкіл – умова становлення громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 291
5.4. Розвиток приватної школи як чинник формування громадсько-державного управління загальною середньою освітою в регіоні 304
5.5. Перспективні шляхи розвитку громадської складової в управлінні загальною середньою освітою в регіоні 314
ПІСЛЯМОВА 327
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ 341
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 342
ДОДАТКИ
|
Назва: : Етика: духовні засади
Автор: І. І. Якухно
Сторінок: 198
ISBN: 978-966-655-825-4
|
Читати далі…
У навчально-методичному посібнику висвітлюються проблеми етики, моралі і релігії. Розглядаються основні етапи розвитку етичного знання, система моралі, моральний вибір, його свобода, спілкування у моральній сфері, моральне виховання і релігія, самовдосконалення особи. Ознайомлення учнів із загальнолюдськими цінностями та формування особистості учня на основі науково-філософської, християнської духовної, моральної, культурної традиції, виховання свідомої, вільної та відповідальної особистості, здатної жити і творити в сучасному демократичному суспільстві, реалізовувати свої творчі здібності.
Кожен учень, незалежно від своєї національної і релігійної належності і світогляду, повинен отримати можливість дізнатися про духовне коріння української нації, про моральні й релігійні традиції інших національностей, які складають єдиний народ України.
ЗМІСТ
Передмова 3
Тема 1. Етика: духовні засади 7
Тема 2. Основні етапи розвитку етичного знання 14
Тема 3. Виникнення моралі та її історичний розвиток 23
Тема 4. Основні категорії етики 36
Тема 5. Система моралі 47
Тема 6. Свобода морального вибору 54
Тема 7. Моральна культура спілкування 61
Тема 8. Моральні цінності товариськості, дружби, любові, сім’ї 67
Тема 9. Сенс життя і ставлення до смерті 75
Тема 10. Моральне виховання і самовдосконалення 94
Тема 11. Професійна етика 102
Тема 12. Педагогічна етика 112
Тема 13. Економіка, політика і моральність суспільства 117
Тема 14. Мораль і релігія 131
Тема 15. Впровадження предметів духовно-морального змісту 143
Додатки 151
Післямова 176
Короткий термінологічний словник до тем курсу 180
|
Назва: Формування і розвиток успішної особистості вихованців позашкільних навчальних закладів еколого-натуралістичного спрямування
Автор: П. М. Кухарчук, О. О. Стадник, А. П. Якимчук
Сторінок: 180
ISBN: 978-671-7265-88-6
|
Читати далі…
Видання містить рекомендації стосовно формування та розвитку успішної особистості вихованців дитячих творчих об’єднань позашкільних навчальних закладів еколого-натуралістичного профілю. У методичних рекомендаціях наводиться характеристика еколого-натуралістичної освіти як засобу гуманізації педагогічного процесу та розглянуто аспект формування навичок ведення дослідницької роботи як фактор розвитку обдарованості учнівської молоді. В окремому розділі розглядається національно-патріотичне виховання в позашкільних закладах екологічного спрямування як важливий фактор самопізнання громадянина країни.
ЗМІСТ
Вступ 5
Розділ І. Гуманістична освіта у вітчизняному та зарубіжному досвіді 10
1.1. Становлення гуманістичної освіти в різних країнах світу 10
1.2. Становлення гуманістичної освіти в Україні 14
Розділ II. Еколого-натуралістична освіта як засіб гуманізації педагогічного процесу 18
2.1. Еколого-натуралістична освіта Житомирського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді 18
2.2. Національно-патріотичне виховання в позашкільних закладах екологічного спрямування 53
Розділ III. Моделі формування і розвитку успішної особистості вихованців позашкільних навчальних закладів еколого-натуралістичного спрямування 56
3.1. Освітньо-виховний проект «Молодь Житомирщини з Україною в серці» 56
3.2. Формування навичок ведення дослідницької роботи як фактор розвитку обдарованості учнівської молоді 60
3.3. Основні етапи виконання науково-дослідної роботи юннатами 76
3.4. Створення ситуації успіху у навчанні та вихованні вихованців ЖОЦЕНТУМ 78
3.5. Співтворчість педагогів та вихованців дитячих творчих об’єднань у процесі навчально-виховної роботи ЖОЦЕНТУМ 85
3.6. Виховання культури поведінки старшокласників через формування у них дбайливого ставлення до власного здоров’я 91
Висновки 94
Список використаної літератури та інформаційних джерел 96
Додатки
|
Назва: Шкільна освіта Житомирщини: інноваційний розвиток
Автор: О. В. Пастовенський, І.І. Якухно, В. Ф. Денисенко
Рік: 2010
Сторінок: 520
ISBN: 978-966-655-520-8 |
Читати далі…
У виданні використано та узагальнено матеріали з історії освіти районів та міст області, окремих навчальних закладів, подано сьогоднішній стан галузі в частині загальної середньої дошкільної та позашкільної освіти, наведено кращі приклади успішного розв’язання проблем інноваційного розвитку, удосконалення освіти на основі нових прогресивних концепцій. Розрахований на працівників установ і закладів освіти та тих, хто вивчає проблеми інноваційного розвитку, а також аналітичні, професійні і соціальні компетенції.
Від авторів |
3 |
Управілння інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах /В. Олійник, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, ректор Університету менеджменту освіти НАПНУ, голова ради Консорціому закладів післядипломної освіти/ |
11 |
Основи реформаційних освітніх процесів (Андрушівський район) |
17 |
Шляхи розбудови освіти ( Баранівський район) |
23 |
Освітній менеджмент (Бердичівський район) |
30 |
Стратегія розвитку ( Брусилівський район ) |
46 |
Освіта нового типу (Володарсько-Волинський район) |
58 |
Потреби навчальних закладів ( Ємільчинський район) |
74 |
Засіб продовження всебічного розвитку дітей (Житомирський район ) |
84 |
Важливий інструмент національного розвитку (Коростенський район) |
100 |
Реформування концептуальних, структурних засад освіти (Коростишівський район) |
119 |
Пріоритетність освіти ( Лугинський район ) |
131 |
Реалізація державної національної освітньої політики (Любарський район) |
139 |
Створення умов для задоволення освітніх потреб молоді (Малинський район) |
150 |
Традиції і сьогодення освіти ( Народицький район) |
166 |
Забезпечення пріоритетності учня (Новоград-Волинський район) |
202 |
Історія розвитку освіти (Овруцький район) |
219 |
Оновлення змісту освіти у навчальних закладах Олевщини |
234 |
Нові принципи оновлення освіти (Попільнянський район) |
247 |
Система освіти Радомишльщини |
264 |
Задоволення освітніх потреб у Романівському районі |
286 |
Багатоукладність – освітній пріоритет Ружинщини |
294 |
Формування загальної середньої освіти на національних засадах (Червоноармійський район) |
316 |
Освіта Черняхівщини і нові прогресивні технології |
332 |
Випереджальний характер освіти Чуднівщини |
347 |
Інноваційна освітня діяльність у місті Бердичеві |
361 |
Сучасні тенденції освітянського простору міста Житомира |
384 |
Розвиток та сьогодення освіти в місті Коростені |
396 |
Реформування освітньої галузі міста Новограда-Волинського в умовах розбудови української державності |
403 |
Оновлення змісту освіти як визначальна складова реформування галузі у місті Малині |
420 |
Бердичівська загальноосвітня школа-інтернат |
439 |
Житомирська загальноосвітня школа-інтернат |
449 |
Радомишльська школа-інтерант |
453 |
Новоград-Волинська загальноосвітня школа-інтернат |
459 |
Ушомирська загальноосвітня школа-інтернат |
465 |
Вишевицька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат |
471 |
Довбиська спеціальна ЗОШ школа-інтернат |
474 |
Житомирська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат |
476 |
Житомирська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для дітей зі зниженим зором |
478 |
Житомирська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для глухих дітей |
483 |
Любарська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат |
487 |
Коростишівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат |
493 |
Кмитівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат |
497 |
Потіївська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат |
502 |
Бердичівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат |
508 |
|
Назва: Наукові основи інноваційного розвитку післядипломноі педагогічної освітиАвтор: І.І. Якухно
Рік: 2010
Сторінок: 524
ISBN: 978-966-655-531-4 |
Читати далі…
У монографії на основі аналізу спеціальної літератури та узагальнення результатів експериментальних досліджень визначено теоретичні основи інноваційного розвитку регіональних систем післядипломноі освіти педагогічних працівників. Інноваційний розвиток розглядається в монографії як провідний принцип кардинальних перетворень, спрямованих на забезпечення конкурентоспроможності післядипломноі освіти в умовах глобалізації ринків праці та освітніх послуг. Значну увагу приділено особливостям функціонування, тенденціям та суперечностям розвитку післядипломноі освіти, показано значення інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення інноваційного розвитку післядипломноії освіти.
Монографія розрахована на наукових, методичних працівників, викладачів, аспірантів, учителів, усіх, хто цікавиться теорією і методикою інноваційного розвитку національної системи післядипломноі’ педагогічної освіти.
ЗМІСТ
Вступ |
5 |
Розділ 1. Післядипломна педагогічна освіта України в умовах інноваційного розвитку |
|
1.1. Історико-педагогічні передумови становлення та інноваційного розвитку післядишіомної педагогічної освіти в Україні |
15 |
1.2. Сутність, принципи і функції інноваційного педагогічного процесу в системі післядипломної освіти |
39 |
1.3. Особливості функціонування, провідні тенденції та основні суперечності розвитку післядипломної освіти регіону |
60 |
1.4. Світові тенденції інноваційного розвитку післядипломної педагогічної освіти |
66 |
Розділ 2. Теоретико-методичні основи інноваційного розвитку післядипломної освіти регіону |
|
2.1. Науково-методичне забезпечення інноваційного розвитку регіональної системи післядипломної освіти |
82 |
2.2. Компетентнісний підхід у системі післядипломної освіти як основа інноваційного розвитку |
97 |
2.3. Проектування інноваційного розвитку регіональної системи післядипломної педагогічної освіти |
111 |
2.4. Інноваційні моделі педагогічного процесу в системі післядипломної освіти |
125 |
Розділ 3. Організаційно-педагогічні умови забезпечення інноваційного розвитку післядипломної педагогічної освіти регіону |
|
3.1. Організаційно-педагогічні умови інноваційного розвитку післядипломної освіти регіону |
143 |
3.2. Чинники і критерії ефективності інноваційних процесів у системі післядипломної освіти |
153 |
3.3. Організаційно-методичні умови запровадження дистанційного навчання в системі післядишіомної освіти |
161 |
3.4. Підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів освіти на засадах кредитно-модульної системи |
178 |
Розділ 4. Навчальні плани, програми, інноваційні технології підвищення кваліфікації педагогічних працівників |
|
4.1. Вимоги до розробки типових навчальних програм і планів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів |
202 |
4.2. Структура і зміст типових навчальних програм і планів підвищенні кваліфікації педагогічних кадрів |
210 |
4.3. Навчальні програми і плани підвищення кваліфікації керівників закладів нового типу |
238 |
4.4. Інноваційні педагогічні технології навчання в закладах післядипломної освіти |
260 |
Розділ 5. Імплементація теоретико-методичних засад інноваційного розвитку в діяльностізакладів післядипломної педагогічної освіти |
|
5.1. Основи формування і розвитку інноваційного середовища в системі післядипломної освіти регіону |
280 |
5.2. Особливості управління інноваційним розвитком регіональної системи післядипломної освіти |
300 |
5.3. Педагог-інноватор, як провідний суб’єкт інноваційного розвитку інститутів післядипломної освіти |
316 |
5.4. Перспективи післядипломної педагогічної освіти в умовах інноваційного розвитку (мета, державна політика, принципи, функції, структура, система, науково-методичне забезпечення, організація й управління, міжнародна діяльність) |
332 |
Висновки |
353 |
Список використаних джерел |
365 |
Додатки |
406 |
|
Назва: Післядипломна педагогічна освіта Житомирщини: історія становлення та розвиткуАвтор: І.І. Якухно, В.Ф. Денисенко
Рік: 2011
Сторінок: 376
ISBN: 978-966-655-568-0 |
У книзі на основі архівних матеріалів досліджено історію створення та інноваційного розвитку регіональної системи післядипломної педагогічної освіти як форми постійного підвищення освітнього і кваліфікаційного рів¬нів, оновлення професійних та загальноосвітніх знань педагогічних працівників. Проаналізовано з позицій ретроспективи науково-методичне забезпечення системи підвищення кваліфікації педагогів, навчально-виховного процесу у закладах освіти, розробку, підтримку, апробацію та впровадження новітніх технологій у практику їх роботи. Значна увага приділена формам і методам навчання як засобу відображення цілісного і загального змісту професійної діяльності, технологіям, які сприяють засвоєнню ефективних способів вирішення фахових проблем.
Розрахована на наукових, методичних працівників, викладачів, вчителів, усіх, хто цікавиться історією освіти, насамперед питаннями розвитку післядипломної освіти та методичної роботи.
ЗМІСТ
Передмова |
3 |
Історико-педагогічні умови становлення та інноваційного розвитку післядипломної педагогічної освіти |
5 |
З цього починалось |
20 |
Віхи розвитку післядипломної освіти |
28 |
1946 рік. На шляху оновлення |
28 |
1947 рік. На порядку денному – успішність |
31 |
1948 рік. В умовах удосконалення змісту роботи |
34 |
1949 – 1950 роки. Про підвищення кваліфікації |
43 |
1951 рік. На допомогу методисту |
48 |
1952 рік. На чолі організації методичної роботи |
52 |
1953 рік. Через призму діяльностірайпедкабінетів |
61 |
1954 рік. Про обласну нараду освітян. Фінансування інституту |
70 |
1955 рік. Про організацію курсової перепідготовки |
76 |
1956 рік. Під гаслом перебудови методичної роботи |
90 |
1957 рік. На допомогу вчителю |
93 |
1958 -1959 роки. Під знаком кадрового забезпечення |
97 |
1960 рік. До фахового зростання |
103 |
1961 рік. Про кабінет педагогіки. До вищої успішності |
114 |
1962 рік. Знову про кадри |
117 |
1963 – 1964 роки. Такою була освіта області біля 50 років тому назад |
121 |
1965 рік. На шляхах зростання успішності |
145 |
1966 рік. У постійному пошуку |
164 |
1967 рік. Орієнтир на школи передового педагогічного досвіду |
188 |
1968 рік. Під керівництвом кабінетів інституту до нового змісту роботи |
204 |
1969 рік. Від методичної майстерності до результатів |
227 |
1970 рік. “Зувагою до здібних дітей. До змісту роботи інтернатних закладів |
253 |
1971 рік. З акцентом на підвищення ефективності наукового і методичного забезпечення |
273 |
1972 рік. Орієнтир на співпрацю |
289 |
1973 рік. На шляхах методичного удосконалення |
305 |
1974 рік. На порядку денному – наука |
316 |
1975 рік. У полі зору – управлінська діяльність |
326 |
1976 рік. Проблеми навчального забезпечення |
333 |
1977 рік. Посилення ролі методичних служб |
338 |
1978 рік. Керівництво і контроль |
344 |
1979 – 1980 роки. На кращих зразках |
354 |
Післямова |
363 |
Список використаних джерел |
366 |
|
Назва: Модель оптимізації мереж загальноосвітніх навчальних закладів
Автор: Пастовенський О.В.Рік: 2010
Сторінок: 132
ISBN: 978-966-655-511-6 |
Читати далі…
У посібнику розглянуто міжнародний та вітчизняний досвід удосконалення освітніх мереж, запропоновано концептуальну модель, систему заходів і процедур, методику моніторингу та методичні рекомендації щодо оптимізації мереж загальноосвітніх навчальних закладів. Окремо розглянуто пріоритетні заходи з оптимізації шкільних мереж за типами ЗНЗ в умовах сільських районів.
Посібник рекомендовано керівникам освітньої галузі в регіонах, педагогам, викладачам, студентам вищих навчальних закладів, слухачам курсів закладів післядипломної педагогічної освіти.
ЗМІСТ
Перелік умовних скорочень |
4 |
Вступ |
5 |
1. Міжнародний досвід оптимізації освітніх мереж |
9 |
2. Чинники, тенденції й етапи формування та розвитку мереж загальноосвітніх навчальних закладів в умовах регіону в другій половині XX – на початку XXI століття |
18 |
3. Концептуальна модель оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів |
34 |
4. Моніторинг оптимізації мереж загальноосвітніх навчальних закладів |
57 |
5. Методичні рекомендації щодо оптимізації мереж загальноосвітніх навчальних закладів |
74 |
Додатки |
90 |
Список використаних джерел |
127 |
|
Назва: Оптимізація мереж загальноосвітніх навчальних закладівАвтор: Пастовенський О.В., Осадчий М.М.Рік: 2010
Сторінок: 178
ISBN: 978-966-655-544-4 |
Читати далі…
У посібнику розглянуто досвід удосконалення освітніх мереж, запропоновано концептуальну модель, систему заходів і процедур, методику моніторингу та методичні рекомендації щодо оптимізації мереж загальноосвітніх навчальних закладів. Окремо розглянуто пріоритетні заходи з оптимізації шкільних мереж за типами ЗНЗ в умовах сільських районів.
Посібник рекомендовано студентам, аспірантам і викладачам вищих навчальних закладів, слухачам закладів післядипломної педагогічної освіти, керівникам освітньої галузі в регіонах, педагогам.
ЗМІСТ
Перелік умовних скорочень |
4 |
Вступ |
5 |
1. Міжнародний досвід удосконалення освітніх мереж |
9 |
2. Чинники, тенденції й етапи формування та розвитку мереж загальноосвітніх навчальних закладів в умовах регіону в другій половині XX – на початку XXI століття |
19 |
3. Концептуальна модель оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів |
37 |
4. Моніторинг оптимізації мереж загальноосвітніх навчальних закладів |
60 |
5. Регіональний досвід упровадження моделі оптимізації шкільних мереж |
77 |
6. Методичні рекомендації щодо оптимізації мереж загальноосвітніх навчальних закладів |
106 |
Додатки |
123 |
Список використаних джерел |
172 |
|
Назва: Післядипломна педагогічна освіта в контексті інноваційного розвиткуАвтор: За ред. I.I. ЯкухноРік: 2009
Сторінок: 224
ISBN: 978-966-655-489-8 |
Читати далі…
Збірник включає статті, доповіді і повідомлення учас-ників всеукраїнської науково-практичної конференції «Післядипломна педагогічна освіта в контексті іннова-ційного розвитку», присвяченої 70-річчю Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Житомир, 2 жовтня 2009 p.).
Розрахований на науково-педагогічних працівників за-кладів післядипломної педагогічної освіти, організаторів курсів і семінарів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
Упорядник матеріалів В. В. Темненков
ЗМІСТ
1. |
В. В. Олійник
Управління підвищенням кваліфікації педагогічних кадрів професійно-технічної освіти |
3 |
2. |
A. І. Даниленко
Проблеми управління інноваційною діяльністю в навчальних закладах |
11 |
3. |
І. І. Якухно
Проблеми інноваційного розвитку післядипломної педагогічної освіти |
20 |
4. |
B. В. Химинець
Інноваційно-гуманістичне спрямування післядипломної педагогічної освіти |
27 |
5. |
І. І. Смагін
Методологічні засади аналізу теорії і практики шкільного підручникотворення з суспільствознавчих навчальних предметів |
38 |
6. |
А. Ф. Шегеда
Моделювання управління розвитком загальної середньої освіт в регіоні на основі моніторингових досліджень |
48 |
7. |
М. М. Заброцький
Теоретико-методичні засади розвитку професійної компетентності вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти |
56 |
8. |
Г. М. Кучерова, В. А. Гуменюк
Формування гностичних умінь педагогів засобами післядипломної педагогінчї освіти в міжкурсовий період |
63 |
9. |
Т. М. Смагіна
Сучасний урок правознавства з позицій компєтєнтнісного підходу |
72 |
10. |
Р. Ф. Ахметов
Інноваційні методи контролю за рівнем технічної майстерності студентів спеціальності «Фізичне виховання» |
78 |
11. |
Л. А. Кльоц
Наукові підходи до вивчення проблеми професійної свмосвідомості практичного психолога |
86 |
12. |
Н. О. Носок
Основні теоретичні підходи до вивчення природи агресії людини |
91 |
13. |
Н. Ю. Стоюхина
Преподавание психологии в средних школах: забытые страницы |
101 |
14. |
І. І. Бойко
Професійна компетентність керівника закладу освіти |
111 |
15. |
Ю. С. Запорожцева
Міжкультурна компетенція як професійна якість учителя іноземної мови |
118 |
16. |
Л. Л. Фамілярська
Майбутнє освіти і Web 2.0 |
122 |
17. |
О. І. Андрійчук
Загальна характеристика створення педагогічних тестових завдань |
128 |
18. |
С. В. Котова-Олійник
Упровадження тендерного компоненту в систему післядипломної педагогічної освіти: регіональні аспекти |
135 |
19. |
Є. С. Клєцова
Саморганізація учнів – один із компонентів особистісно зорієнтованої системи навчання |
145 |
20. |
П. П. Грабовський
Програми розвитку інформаційної компетентності вчителя загальноосвітнього закладу |
148 |
21. |
П. В. Білоус
Художній простір у «Повісті минулих літ» |
156 |
22. |
О. С. Чирков
«Тисяча журавлів»: тонке мереживо мотивів |
167 |
23. |
О. М. Шуневич
Сучасний підхід до виділення критеріїв оцінювання конспекту навчального тексту |
181 |
24. |
О. А. Орлова
Самовдосконалення вчителя в системі неперервної професійної підготовки |
191 |
25. |
О.С. Конопацька
Творчі групи в системі підвищення кваліфікації вчителів-дефектологів |
197 |
26. |
Резюме |
206 |
27. |
Summaries |
214 |
|
Назва: Підручник із суспільствознавства в українській школі 1920-1990 pp.: ПРОБЛЕМИ створення і функціонуванняАвтор: Смагін І.І.Рік: 2010
Сторінок: 411
ISBN: 978-966-655-518-5 |
Читати далі…
У монографії досліджено методичні засади створення й функціонування шкільних підручників із суспільствознавчих предметів на тлі розвитку вітчизняної шкільної суспільствознавчої освіти радянського періоду. З позицій конкретно-історичного підходу, у контексті трансформації освітніх систем, визначено предметні освітні системи радянських шкільних суспільствознавчих навчальних предметів. За розробленою автором методикою проаналізовано шкільні підручники з предметів «Суспільствознавство», «Конституція СРСР і УРСР», «Логіка», «Психологія», «Основи Радянської держави і права», «Етика і психологія сімейного життя» та деяких інших.
Монографія розрахована на наукових працівників, викладачів, аспірантів, учителів, студентів, усіх, хто цікавиться теорією та історією шкільного суспі-льствознавчого підручника і бере участь у творенні сучасних навчальних книг.
ЗМІСТ
Перелік умовних скорочень |
5 |
Передмова |
6 |
Розділ 1. Підручник як предмет історико-педагогічного дослідження |
|
1.1. Теоретико-методологічні засади аналізу теорії та практики підручникотворення із суспільствознавчих предметів |
17 |
1.2. Термінологічно-понятійна система дослідження |
31 |
Висновки до розділу 1 |
59 |
Розділ 2. Методичні засади творення і функціонування суспіль-ствознавчих навчальних книг у межах радянської га-лузевої освітньої системи шкільного суспільствознавс-тва (1920-1950 pp.) |
|
2.1. Розробка методичних засад для творення і фукціонування радянського суспільствознавчого підручника у 20—30-і рр |
62 |
2.2. Формалізація методичних вимог до шкільної політико-правової навчальної книги з Конституції СРСР (30-і – 50-і pp. XX ст.) |
85 |
2.3. Методичні засади підручникотворення з навчальних предметів «Логіка» і «Психологія» (40—50-і pp. XX ст.) |
104 |
Висновки до до розділу 2 |
120 |
Розділ 3. Методичні основи створення шкільного підручника «Суспільствознавство» на початку 60-х років XX ст. |
|
3.1. Трансформація радянської шкільної суспільствознавчої освіти на початку 60-х pp. XX ст. |
124 |
3.2. Формування в УРСР республіканської предметної освітньої системи шкільного курсу суспільствознавства на початку 60-х pp. XX ст. |
141 |
3.3. Розвиток вітчизняної теорії підручника у 50-х pp. XX ст. та її вплив на удосконалення методичних основ суспільствознавчих навчальних книг |
164 |
3.4. Розробка навчальної програми і підручника з предмета «Суспільствознавство» на початку 60-х pp. XX ст. |
177 |
Висновки до розділу 3 |
192 |
Розділ 4. Методичні засади вдосконалення підручника «Суспіль-ствознавство» у період 1960-1975 pp. |
|
4.1. Методичні основи підручника «Суспільствознавство» за критеріями предметної освітньої системи 60-х рр. |
195 |
4.2. Трансформація освітньої системи шкільного суспільствознавства у 60-х — першій половині 70-х pp. та її вплив на методичні умови функціонування підручника «Суспільствознавство» |
203 |
4.3. Вплив теорії підручникотворення на методичне вдосконалення підручника «Суспільствознавство» в 1960—1975 рр. |
228 |
4.4. Характеристика навчально-методичного комплексу з суспільствознавства першої половини 70-х pp. XX ст. |
237 |
Висновки до розділу 4 |
249 |
Розділ 5. Методичні умови підручникотворення в період дезінте-грації шкільного суспільствознавства (1975-1990 pp.) |
|
5.1. Розвиток теорії підручника (1975-1990 pp.) та її вплив на удосконалення суспільствознавчих навчальних книг. Авторська методика оцінки навчальних книг |
252 |
5.2. Трансформація галузевої суспільствознавчої шкільної освітньої системи в період 1975-1990 pp. та зміни політико-ідеологічних вимог до змісту суспільствознавчих підручників |
270 |
5.3. Зміни змісту і структури навчальної програми з предмета «Суспільствознавство» в період 1975-1990 pp. та їх ввплив на підручникотворення з предмета |
287 |
Висновки до розділу 5 |
312 |
Розділ 6. Методичні основи створення підручників і посібників з навчальних предметів «Суспільствознавство», «Основи Радянської держави і права», «Етика і психологія сі¬мейного життя» та з факультативних суспільствознавчих дисциплін у 1975-1990 pp. |
|
6.1. Оцінка видань (1975, 1978, 1983, 1987 pp.) підручника «Суспільствознавство» за критеріями предметної освітньої системи |
315 |
6.2. Теорія і практика творення шкільних правознавчих підручників |
325 |
6.3. Підручникове забезпечення предмета «Етика і психологія сімейного життя» та шкільних суспільствознавчих факультативів |
345 |
Висновки до розділу 6 |
359 |
Післямова |
361 |
Список використаних джерел і літератури |
366 |
|
Назва: ДУХОВНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВААвтор: За ред. М.М. Заброцького, I.I. ЯкухноРік: 2005
Сторінок: 143 |
Читати далі…
Збірник підготовлений за матеріалами міжрегіональної науково-практичної конференції «Громадянська освіта: стан, проблеми, шляхи вирішення» (Житомир, 2005 p.). У збірнику розміщено статті, в яких висвітлюються питання, що обговорювалися на конференції.
Адресується науковцям, практичним працівникам системи освіти, а та-кож студентам, що навчаються за педагогічними та психологічними спеціаль-ностями.
Друкується за рішенням Вченої ради Житомирського ОІППО
Відповідальний за випуск кандидат наук з державного управління, проректор з науково-методичної роботи Житомирського ОІППО І.І. Смагін
Відповідальність за достовірність наведених даних несуть автори
ЗМІСТ
1. С.Я. Сухачов
Освіта як фактор становлення й розвитку громадянського суспільства |
3 |
2. І.П. Хобта, С.Ф. Шевчук
Громадянське суспільство як умова самореалізації творчих сіл особи |
6 |
3. О. Піціль, О. Заглада
Формування духовності в контексті релігії |
15 |
4. І.І.Якухно
Роль релігії в формуванні моральних якостей особистості |
18 |
5. Ю.В. Кримус
Основні тенденції розвитку Моральності в умовахринку |
27 |
6. М.М. Заброцький
Екоцентрована позиція як виявлення духовності особистості |
31 |
7. М.В. Бастун
Діалогічна взаємодія зі старшокласниками як чинник розвитку їх комунікативної культури в умовах навчання за лінгвістичним профілем |
36 |
8. А.М.Грись
Розвиток світоглядних умінь у процесі навчального діалогу |
42 |
9. В.Д. Філіппова
Розвиток пізнавальних потреб як фактор формування гуманістичної особистості школяра |
49 |
10. I.I. Бойко
Проблеми модернізації підготовки управлінських кадрів в закладах ППО |
55 |
11. Р.Г. Андрійчук
Диференціація і інтеграція: технологічний підхід до характеристики цивіаізаційного розвитку освітніх систем |
57 |
12. Е.І. Драніщева
Роль поняття «права і свободи людини» в гуманізації взаємин вчителя і учня |
61 |
13. А.В. Коротка
Застосування «кодексу цінностей молодшого школяра» як засобу формування моральності та світоглядної позиції |
67 |
14. Н.О. Никончук
Проблема впливу усної народної творчості на становлення особистості в умовах сучасної культури |
69 |
15. І.С. Загурська
Роль когнітивної складності у становленні самооцінки молодших школярів |
76 |
16. А.Ю. Вишина
Проблема реконструкції мотивів життєвих виборів музично обдарованої особистості |
80 |
17. О.В. Гнатюк
Навчання основам здоров’я – пріоритетне завдання школи |
83 |
18. С.А. Бігунова
Взаємодія вчителя та учня у культурологічно орієнтованому навчанні іноземною мовою в сучасній українській школі |
88 |
19. М.В. Левківський
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ШКОЛЯРІВ у гуманістичному вимірі |
92 |
20. В.І. Тернопільська
Гуманізація як принцип становлення соціально-правової відповідальності старшокласників |
95 |
21. Т.П. Сторожук
Шляхи формування культури поведінки учнів зони радіологічного контролю |
99 |
22. О.Б. Бовть
До проблеми класифікації дитячої віктимності та шляхів її попередження |
104 |
23. T.M. Майстренко
Проблема ціннісної регуляції навчальної діяльності в умовах кредитно-модульної системи навчання |
113 |
24. О.С. Конопацька
Діагностичний етап в роботі вихователя – необхідна ланка в підвищенні ефективності навчально-виховного процесу в школах-інтернатах |
115 |
25. О.М.Борейко
З історії післядипломної освіти вчительства Волині (др. пол. XIX – поч. XXcm.) |
118 |
26. Н.Б. Завіниченко
Особливості оцінювання учнів майбутніми практичними психологами |
122 |
27. Н.Г.Сірик
Громадянознавчий потенціал шкільних історичних курсів |
128 |
28. Л.М. Фальковська
Доцільність інформаційного підходу в аналізі інтрафункціональних зв’язків інтелектуальної сфери періоду ранньої юності |
132 |
29. О.Р. Щіпановсьна
Концептуальні та процесуальні характеристики психотерапії |
138 |
|
Назва: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИАвтор: За ред. М.М. ЗаброцькогоРік: 2006
Сторінок: 196
ISBN: 966-655-218-3 |
Читати далі…
Збірник підготовлений за матеріалами Всеукраїнських науково-практичних конференцій «Проблеми формування громадянськості учнів шкільними навчальними дисциплінами» та «Шляхи розвитку еколого-педагогічної культури вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти», проведених на базі Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. У збірнику розміщено статті, в яких висвітлюються питання, що обговорювалися на конференціях.
Адресується науковцям, практичним працівникам системи освіти, а також студентам, що навчаються за педагогічними та психологічними спеціальностями.
Відповідальний за випуск: кандидат наук з державного управління, проректор з науково-методичної роботи Житомирського ОІППО Смагін І.І.
ЗМІСТ
РОЗДІЛ І
Проблеми формування громадянськості учнів |
|
1. М.А. Козловець
Громадянська освіта учнівської молоді |
3 |
2. С.В. Войналович
Специфіка формування громадянськості учнів в шкільному курсі економіки |
7 |
3. І.Б. Гуменюк
Виховання громадянськості учнів на уроках англійської мови за допомогою використання проблемних комунікативних ситуацій |
9 |
4. І.М. Захарченко
Форми та методи громадянської освіти в школі |
11 |
5. Я.В. Карлінська
Духовні цінності в становленні особистості громадянина |
14 |
6. Н.М. Ковтун
Формування почуття громадянськості у контексті вивчення архетипу культурного героя |
17 |
7. А.П. Новік
Виховувати громадянина для сучасного українського суспільства |
20 |
8. MM. Савиченко
Формування громадянської освіти засобами рідної мови та літератури |
22 |
9. І.Д. Сахневич
Утвердження громадянського самовизначення молоді |
24 |
10. Н.Г. Сірик
Громадянська освіта – вимога часу |
30 |
11. Т.М. Смагіна
Формування громадянської компетенції учнів на уроках правознавства |
35 |
12. А.В. Роміцина
Специфіка формування громадянськості учнів шкільним предметом «Математика» |
45 |
13. В.М. Слюсар
Роль громадянської освіти у вихованні свободи самореалізації особистості |
47 |
14. С.Я. Сухачов
Особистісне ставлення до праці як критерій громадянськості |
51 |
15. Т.О.Шевчук
Урок мови як засіб морально-етичного виховання учнів початкових класів |
53 |
16. O.B. Чаплінська
Формування рис громадянськості учнів у процесі вивчення творів Ольги Кобилянської та Лесі Українки |
56 |
РОЗДІЛ ІІ
Шляхи розвитку еколого-педагогічної культури вчителя в системі неперервної освіти. Проблеми екологічної освіти |
|
17. М.І. Романенко. Б.В. Братаніч
Екологічна свідомість педагога в контексті вимог еколого-морального імперативу |
60 |
18. M.M. Заброцький
Екологічна відповідальність як вияв духовності особистості |
62 |
19. К.В. Костюкова
Формування екологічної свідомості (психолого-педагогічний аспект) |
68 |
20. Г.В. Куценко
Образ світу як складник екологічної свідомості |
72 |
21. О. Махно
Еколого-педагогічна підготовка вчителя в обласному ІППО: зміст, форми та методи здійснення |
75 |
22. В.Г. Страхое, О.Е. Валльс, Н.П. Шапіроеа
Деякі піходи до формування екологічного світогляду |
78 |
23. Н.М. Тімофєєва
Формування екологічної свідомості в учнів середньої школи |
81 |
24. О. Ткаченко
Пихолого-педагогічні аспекти формування екологічної свідомості |
83 |
25. В.В. Химинець
Екологічна культура в системі післядипломної педагогічної освіти |
85 |
26. В.В. Химинець
Формування еколого-педагогічної культури у контексті ідеї сталого розвитку |
88 |
27. Л.О. Шатирко
Психолого-педагогічне забезпечення системи екологічної освіти |
90 |
РОЗДІЛ III
Психологічна наука – практиці |
|
28. О.Л. Вернік
Деякі особливості феномену психологічного захисту |
94 |
29. І.В. Грищенко
Деякі аспекти проблеми розуміння текстів |
100 |
30. Ю.О. Михальчук
Деякі етнопсихологічні аспекти гуманізації освіти |
107 |
31. Н. Михальчук
Діяльнісний підхід в освіті як передумова організації ефективної читацької діяльності літературних твороів на уроках |
113 |
32. О.А. Музика
Творчість з позицій суб’єктно-ціннісного аналізу |
118 |
33. А.Ю. Рождественський
Ціннісна регуляція як фактор превенції професійної деформації співробітника правоохоронного органу спеціального призначення |
127 |
34. М.І. Савіна
Психологічні можливості гендерної гармонізації особистості |
132 |
35. М.-Л.А. Чепа
Програма спецкурсу «Психосоціологія національних відносин» для студентів-психологів |
139 |
РОЗДІЛ IV
Інноваційна педагогіка |
|
36. В.Ю. Арешонков
Модель удосконалення педагогічної самоорганізації вчителів на основі компетентнісного підходу |
148 |
37. І.І. Бойко
Педагогічна корекція як фактор прискорення соціально-психологічної адаптації підлітків до новихумов навчання |
153 |
38. В.О. Войчук
Аналіз теоретико-методологічних засад програмно-цільового управління як інтегрованої системи наукових знань |
159 |
39. Є.С. Клецоеа
Самоорганізація учнів ~ один із компонентів особистісно зорієнтованої системи навчання |
167 |
40. В.В. Кузьменко
Картина світу як основа становлення і розвитку у школярів об’єктивного світосприйняття |
169 |
41. Ю.В. Кузьменко
Функції культури праці та можливості їх реалізації в процесі трудової підготовки учнів |
175 |
42. М.В. Левківський, С.Д. Поплавська
Комунікативна культура майбутніх медичних працівників: постановка проблеми |
181 |
|
Назва: Впровадження гуманістичної педагогіки в діяльність керівника школиАвтор: За ред. М.М. ЗаброцькогоРік: 2004
Сторінок: 142 |
Читати далі…
28 травня 2004 року на базі Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція “Впровадження гуманістичної педагогіки в діяльність керівника школи”. У збірнику розміщено статті, де висвітлюються питання, що обговорювалися на конференції.
Адресується науковцям та практичним працівникам системи освіти.
Друкується за рішенням науково-методичної ради Житомирського ОІППО
Відповідальний за випуск – кандидат наук з державного управління, проректор з науково-методичної роботи Житомирського ОІППО Смагін І.І.
ЗМІСТ
Максименко С.Д. Розуміння особистості як передумова гуманізації управління закладом освіти |
6 |
Романенко М.І. Методологічні проблеми гуманізації управління навчально-виховним закладом |
11 |
Арешонков В.Ю. Необхідність застосування постмодерністської парадигми до аналізу проблем філософії освіти в Україні |
26 |
Смагін І.І. Місце ідеології освіти, освітньої ідеології, педагогічної ідеології в ідеологічній сфері українського суспільства |
34 |
Талапканич М.І., Химинець В.В. Інноваційні підходи до управлінського процесу в освіті |
45 |
Заброцький М.М. Комунікативна компетентність керівника школи: теоретичний аналіз проблеми |
48 |
Полякова Г.А. Сучасні підходи до управління соціально-педагогічними системами |
52 |
Миронович Ю.З., Пашко Л.Ф. Гуманістичний стиль мислення керівника загальноосвітнього навчального закладу як основа професійної компетентності |
56 |
Бойко І.І. Морально-психологічні засади гуманізації управлінської діяльності керівника освітнього закладу |
59 |
Маслай Г.С. Демократизація управлінської діяльності |
66 |
Федорчук А.А. Модернізація змісту, форм і методів управлінської діяльності керівника навчального закладу на засадах гуманістичної педагогіки |
68 |
Коляновський О.Б. Роль райметодкабінету в становленні гуманістичної управлінської діяльності керівника |
69 |
Ясінська Н.В. Оновлення змісту і форм методичної роботи |
71 |
Щоголєва Л.О. Освітній моніторинг як інформаційно-регулятивний супровід розвитку системи |
72 |
Дем’янчук О.О., Скаковська Л.А. Роль психологічної служби в гуманізації навчально-виховного процесу в школі |
74 |
Болембах Я.М. Впровадження гуманістичних ідей педагогічної спадщини В. Сухомлинського в практику роботи школи |
78 |
Химинець В.В. Еколого-економічні аспекти управління сучасною освітою |
81 |
Полулях В.І. Зміцнення здоров’я дитини – пріоритет навчально-виховного процесу (з досвіду роботи Житомирської школи-ліцею №2) |
84 |
Полівода Н.Г., Лашкул Г.Г. Науково-методичне забезпечення процесу гуманізації освіти – один із компонентів правлінської діяльності керівника освітнього закладу |
89 |
Погребняк С.В. Оцінка управлінської діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу щодо організації свого робочого часу |
94 |
Трохимчук І.С. Педагогіка співробітництва – реальний шлях затвердження демократії і гуманізму в шкільному житті |
97 |
Клєцова Є.С. Творчий стиль діяльності як педагогічна проблема |
100 |
Андрійчук Р.Г. Гуманізація освіти: логіко-філософські аспекти |
104 |
Якухно І.І. Гуманізація змісту освіти в умовах особистісно орієнтованого навчально-виховного процесу |
108 |
Левківський М.В. Відповідальність школярів у гуманістичному вимірі |
111 |
Тернопільська В.І. Гуманізація як принцип становлення соціально-правової відповідальності старшокласників |
114 |
Мокану Г.Я. Гуманізація навчального процесу в системі розвивального навчання Ельконіна – Давидова |
118 |
Сухачов С.Я. Гуманізація трудових відносин на етапі ринкових реформ |
120 |
Мариновська О. Методика векторного аналізу уроку: проектно-впроваджувальний аспект |
125 |
Музика О.Л. Ціннісні засади психології управління |
132 |
Піціль О., Заглада О., Біленький Є., Шевчук С. Релігійно-гуманістичні засади духовності |
135 |
Шапошнікова Ю.Г. Теоретичні передумови дослідження рефлексії професійного становлення практичного психолога системи освіти |
138 |
|