Журнал «Український педагогічний журнал» №3, 2025

Автор: П. Мороз

Назва статті: Дослідницька діяльність учнів на уроках історії: стан, виклики й перспективи

Ключові слова: процес навчання історії; дослідницька діяльність; критичне мислення, методика навчання, онлайн-опитування

Анотація. Статтю присвячено аналізу практики організації дослідницької діяльності в процесі навчання історії в закладах загальної середньої освіти. З метою встановлення фактичного стану використання дослідницького підходу на уроках історії авторами було проведено онлайн-опитування вчителів історії, що охопило педагогів із різних регіонів України. Аналіз відповідей вчителів дав підстави стверджувати, що переважна більшість учителів позитивно оцінюють дослідницьку діяльність як засіб підвищення мотивації та пізнавальної самостійності учнів, розвитку їхніх ключових компетентностей. Утім, як свідчать результати анкетування, застосування дослідницького підходу на уроках історії є епізодичним, а педагоги здебільшого фокусують увагу на розвитку аналітичних умінь учнів, водночас розвитку творчих здібностей і соціальних навичок  приділяють менше уваги.

 

Джерело: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/896/1086