Журнал «Збірник наукових праць “Педагогічні науки”» №111, 2025

Автор: А. Самойленко

Назва статті: Цифровізація навчання української мови в школі: можливості для модернізації освітнього процесу

Ключові слова: цифровізація освіти, українська мова, основна школа, лексикологія, цифрові інструменти, лексична компетентність, інтерактивне навчання, цифрова компетентність вчителя, освітні платформи, Нова українська школа

Анотація. У статті розглянуто процес цифровізації викладання української мови в основній школі з акцентом на формування лексичної компетентності учнів. Актуальність дослідження зумовлена впровадженням Концепції «Нова українська школа» та потребою в оновленні методів викладання мовних дисциплін відповідно до викликів цифрового суспільства. У роботі проаналізовано теоретичні засади цифрової трансформації освіти, зокрема мовної, а також окреслено можливості сучасних цифрових інструментів: інтерактивних платформ (Wordwall, LearningApps), мобільних застосунків (Quizlet, LinguaLeo), онлайн-словників та освітніх відеоресурсів. Визначено методи й прийоми, що сприяють ефективному засвоєнню лексикологічного матеріалу: гейміфікація, веб-квести, цифрове тестування, мультимедійна візуалізація. Особливу увагу приділено ролі вчителя в умовах цифровізації – його цифровій та методичній компетентності, вмінню адаптувати навчальні інструменти до освітніх цілей і потреб учнів. Зазначено ключові бар’єри на шляху цифрової інтеграції (технічні, методичні, психологічні) та запропоновано шляхи їх подолання.

 

Джерело: https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/4714