Автор: О. Гончарова
Назва статті: Практичні аспекти формування соціальної компетентності молодших школярів
Ключові слова: соціальна компетентність, методи соціаоорієнтованого навчання, молодші школярі, початкова школа, інтерактивні методи, педагогічні умови, рефлексія, проєктна діяльність.
Анотація. У статті комплексно розглядаються методи формування соціальної компетентності учнів початкової школи як ключового аспекту їх особистісного розвитку та соціалізації. Автором проаналізовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність соціоорієнтованого навчання, зокрема створення мотивуючого та безпечного освітнього середовища, спрямованого на підтримку соціальних і емоційних потреб молодших школярів. Особливу увагу приділено інтерактивним методикам навчання рольовим іграм, тренінгам, дискусіям, кейс-методам, а також ігровим та проєктним формам роботи, які активізують пізнавальну діяльність, сприяють розвитку співпраці, емпатії, умінь конструктивного розв’язання конфліктів і формують навички відповідальної поведінки. Рефлексивні вправи, зокрема самоспостереження та аналіз власних соціальних дій, виділено як важливий засіб розвитку рефлексивного компонента компетентності.
Джерело: https://znayshov.com/News/Details/nasha_shkola_naukovo_praktychni_studi_2_2025