Автори: О. Саган, В. Блах
Назва статті: Штучний інтелект як цифровий колега: можливості, виклики та перспективи використання в освіті
Ключові слова: штучний інтелект, цифровий колега, академічна доброчесність, цифрова компетентність, міждисциплінарність
Анотація. У статті розглянуто феномен інтеграції генеративного штучного інтелекту у наукову та освітню діяльність як повноцінного «цифрового колеги». Метою роботи є аналіз трансформацій дослідницьких практик під впливом ШІ, виявлення потенційних переваг і ризиків співпраці людини з цифровим інтелектом. Методи дослідження охоплюють системний і порівняльний аналіз сучасних наукових публікацій, кейс-метод для вивчення конкретних прикладів застосування ШІ в академічному середовищі, а також узагальнення міжнародного досвіду співпраці людини та штучного інтелекту. Такий підхід дав змогу розкрити тенденції формування нової дослідницької культури, у якій алгоритми стають не лише інструментами обробки даних, а й «цифровими колегами», що беруть участь у генерації ідей і пропозицій.
Джерело: https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/4703