Автори: В. Січка
Назва статті: Психологічна ідентичність педагога у воєнний час: виклики, трансформації та шляхи збереження цілісності особистості
Ключові слова: освітнє середовище, педагог, професійна роль, психологічна ідентичність, ресурсність, саморефлексія.
Анотація. У статті розглянуто феномен психологічної ідентичності педагога в умовах війни як ключовий чинник професійної стійкості. Здійснено аналіз основних викликів, які постають перед освітянами в умовах збройного конфлікту: перманентний стрес, моральні дилеми, трансформація професійної ролі та зміна ціннісних орієнтирів. Виокремлено структурні компоненти ідентичності педагога – особистісний, професійний, національний і ціннісний рівні – та охарактеризовано їх функції. Обґрунтовано психолого-педагогічні стратегії підтримки: розвиток саморефлексії, робота з ресурсними станами, соціальна підтримка та інституційні механізми допомоги. Стаття акцентує на важливості формування культури підтримки в освітньому середовищі як умови збереження психологічної цілісності педагога в умовах війни.
Джерело:https://drive.google.com/file/d/1Eg5ukWSl4z0swa7s96VAEsQXJCcTaltM/view