Журнал «Збірник наукових праць “Педагогічні науки”» №110, 2025

Автори: Н. Мачинська, Н. Вінарчук

Назва статті: Дошкільна освіта в Україні: сучасні виклики

Ключові слова: дошкільна освіта, воєнний стан, психічне здоров’я, адаптивність, Хібукі-терапія, діти першого року життя, групи раннього догляду

Анотація. У статті запропоновано теоретико-практичний аналіз викликів, які постали перед сучасною системою дошкільної освіти саме в умовах воєнного стану. Автори на основі аналізу нормативно-аналітичних документів обґрунтували окремі шляхи подолання сучасних викликів. Мета статті – на основі визначених сучасних викликів для системи дошкільної освіти, зумовлених воєнним станом в Україні, обґрунтувати оптимальні шляхи їх подолання. Методами дослідження слугували: метод аналізу психолого-педагогічної й методичної літератури та відповідних нормативних документів; методи співставлення й узагальнення результатів аналізу й спостереження; методи вивчення практичного досвіду. Результати проведеної роботи дали змогу встановити, що система дошкільної освіти, яка піддається сучасним викликам, характеризується адаптивністю. У статті зазначено, що адаптивність вирізняється когнітивною гнучкістю, емоційною регуляцією, відкритістю до нового досвіду, здатністю до вирішення проблем.

 

Джерело: https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/4683