Журнал «Український педагогічний журнал» №4, 2024

Автори: Голуб Н., Горошкіна О.

Назва статті: Ключові акценти уроку української мови в новій українській школі

Ключові слова: розвиток дитини урок української мови уроки мовної змістової лінії уроки мовленнєвої змістової лінії

Анотація. У статті зосереджено увагу на типологічних особливостях, змінах у структурі та змісті уроків української мови в закладах загальної середньої освіти. Дотримання таких змін у практиці навчання української мови в новій українській школі сприятиме реалізації мети й завдань нової української школи.

Перший акцент зроблено на формуванні світогляду носіїв мови. Другий акцент стосується переформатування класичного уроку: обґрунтовано необхідність уведення таких обов’язкових структурних складників його, як цілевизначення, цілереалізація й рефлексія. Третій акцент зроблено на навчанні працювати з проблемою. У контексті четвертого акценту визначено: розпорошення розділів мовленнєвої лінії сприяє лише розсіюванню уваги й послабленню цілісного сприйняття змісту. Розділи «Інформація», «Текст», «Жанри мовлення» і «Спілкування показують учням можливості реального застосування мовних знань, формують уміння пов’язувати їх із життям. Акцентовано також на типологічних особливостях уроків. Кожен урок має бути побудований так, щоб у процесі навчання розвивати логіку, пам’ять, мислення, уяву, увагу, спостережливість, мовлення – усе, що сприяє загальному розвиткові дітей.

 

Джерело: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/801