Автори: Петрук О., Алєксєєнко Т., Барановська О., Ліпчевська І., Павлова Т.
Назва статті: ВТРАТИ У НАВЧАННІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ: БАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПЕДАГОГАМИ Й БАТЬКАМИ: За матеріалами дослідження
Зміст: У статті актуалізовано проблему навчальних втрат учнів початкової школи в умовах війни. Констатовано, що її нагальність зумовлена труднощами у доступі дітей до навчання й навчальних матеріалів; значними психологічними навантаженнями, що впливають на їхню здатність до концентрації уваги та пізнавальну мотивацію. Розглянуто останні моніторингові дослідження щодо викликів, з якими стикаються діти в умовах воєнного часу, здійснено аналіз публікацій вітчизняних і зарубіжних науковців, міжнародних та неурядових організацій, які підтверджують наявність та тенденцію до зростання втрат і прогалин у навчанні школярів. Зауважено, що попри результати опитувань педагогів, спостережень за освітнім процесом, окремих вимірювань рівнів успішності школярів, на сьогодні неможливо засвідчити достовірну величину навчальних втрат, адже підсумкових даних про досягнення здобувачів освіти в умовах воєнного стану недостатньо через відсутність усталених процедур для їх діагностування та компенсації. Презентовано результати дослідження проблеми втрат у навчанні молодших школярів, яке охопило значний масив експериментальних даних і стало основою для зіставного аналізу поглядів учителів і батьків учнів 1–4 класів; схарактеризовано результативність навчального процесу та визначено дієві заходи мінімізації / компенсації навчальних втрат учнів з урахуванням особливостей організації освіти в умовах воєнного стану. Визначено перспективи дієвої співпраці вчителів і батьків учнів у подоланні навчальних втрат у початковій школі.
Більш докладно зі статтею можна ознайомитись за посиланням https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/806