Автори: Шкляєва Г., Бровата О., Дорошенко Т.
Назва статті: Педагогічні умови виховання моральності дошкільників: інноваційний погляд
Ключові слова: моральність, моральне виховання, моральні риси особистості, гуманність, духовність, навколишнє середовище
Анотація. Мета статті полягає у дослідженні сучасних вимог національного виховання у світлі морально-духовного розвитку особистості, її розвиненості, вихованості, моральності. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні загальнофілософського наукового мислення, психолого-педагогічних концепціях і теоріях наукового пізнання, системно-діалектичному та синергетичному підходах відображення дійсності. В основу багаторівневої системи наукового пізнання покладено методологію міждисциплінарних досліджень (загальні закони філософії та логіки наукового пізнання, закономірності та принципи педагогіки, вчення класиків вітчизняної та зарубіжної педагогіки). Наукова новизна полягає в аналізі та систематизації наукової літератури з проблеми дослідження, класифікації та узагальненні психолого-педагогічних джерел щодо виховання моральності дошкільників, що дало змогу виділити теоретичні підходи до досліджуваної проблеми та допомогло сформулювати педагогічні умови виховання моральності дітей дошкільного віку. Висновки. Виховання моральності дітей дошкільного віку в процесі ознайомлення з навколишнім середовищем передбачає здатність розвинути в дитині якості, що допоможуть їй стати більш гуманною та духовною. Навколишнє середовище у цьому контексті виступає природним фундаментом становлення досконалої людини, людини, яка володіє моральними чеснотами, розуміє цінності людського життя та спілкування. Отже, трансформаційні зміни у системі освіти, дошкільної у тому числі, вимагають пошуку нових підходів і методів виховного впливу на морально-духовну сферу особистості.
Джерело: https://journals.academ.vinnica.ua/index.php/ped-psyh/article/view/163