Журнал: «Академічні візії» №35, 2024

Автори: Дольнікова K., Максимек І.

Назва статті: Реалізація професійного розвитку вчителя інформатики сучасного закладу загальної середньої освіти

Ключові слова: професійний розвиток, вчитель інформатики, професійна компетентність, професійний портрет вчителя інформатики, засоби реалізації професійного розвитку

Анотація. В статті проаналізовано особливості професійного розвитку вчителів інформатики закладу загальної середньої освіти в контексті завдань і вимог сучасної освіти, наведено вимоги до розвитку професійної компетентності вчителя інформатики, схарактеризовано науково-теоретичні підходи до професійного розвитку сучасного вчителя. Встановлено, що вчитель інформатики повинен постійно працювати над поповненням своїх знань,  професійно  розвиватися і вдосконалюватись, будувати своє вдосконалення на конструктивному підході, шукати взаємодії і розвитку у щоденній  суб’єкт-суб’єктній взаємодії з своїми учнями. Аргументовано, що професійний розвиток ефективно реалізується під час  міжособистісної взаємодії педагогів, під час  семінарів, вебінарів, майстер-класів, самостійних інноваційних розробок. Визначено,  що розвиток вчителя інформатики орієнтований  на оволодіння і запровадження нових елементів змісту освіти та засобів його реалізації. На основі теоретичних узагальнень розглянуто особливості реалізації завдань професійного розвитку вчителя інформатики в закладі загальної середньої освіти, виокремлено   якісні характеристики професійного портрету сучасного вчителя інформатики, запропоновано найбільш оптимальні та ефективні шляхи реалізації професійного розвитку вчителя інформатики:  ознайомлення з педагогічним досвідом учителів-новаторів; оволодіння  інноваційними педагогічними технологіями; вивчення методологічних джерел, законодавчих актів в галузі освіти; участь у роботі методичних об’єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань; використання  актуальних новин засобів масової інформації стосовно змін, що відбуваються у системі педагогічної освіти; урахування особливостей національної системи виховання, що репрезентує українську етнопедагогіку, прогресивні традиції українців у родинному, громадянському, національному та патріотичному вихованні; урахування особливостей воєнного часу; освоєння елементів педагогічної майстерності в процесі організування професійного педагогічного спілкування.

 

Джерело: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/1426