Журнал: «Вісник науки та освіти» № 8, 2024

Автори: Будовська  Н., Краснощок  А.

Назва статті: Використання ІКТ у навчанні дисциплін суспільно-гуманітарного циклу

Ключові слова: Інформаційно-комунікаційні технології,формування  ключових  компетентностей, дисципліни  суспільно-гуманітарного циклу

Анотація. Стаття присвячена дослідженню трансформацій в техно-логіях  навчання  у  зв’язку  із  розвитком  інформаційно-комунікаційних технологій.  Автори  статті  поставили  такі  завдання:  визначити  роль дисциплін суспільно гуманітарного циклу у формуванні інформаційно-цифрової  компетентності  у  здобувачів  освіти  як  ключової;  визначити етапи розвитку і залучення ІКТ в освітній процес; намітити перспективи використання  новітніх  ІКТу  формуванні  інформаційно-цифрової компетентності як ключової у здобувачів освіти. У  статті  автори  зазначили  компетентнісний  потенціал  дисциплін суспільно гуманітарного циклу відносять «Всесвітню історію», «Історію України», «Правознавство», «Громадянську освіту» за такою ключовою компетентністю,  як  інформаційно-цифрова.  Виокремили  умови,  за рахунок дотримання яких в умовах очного, дистанційного або змішаного форматів  навчання  можливе  ефективне  формування  інформаційно-цифрової компетентності у навчанні дисциплін суспільно гуманітарного циклу. Також авторами виокремлені засоби ІКТ навчання, які сприятимуть формуванню  інформаційно-цифрової  компетентності  учні  у  навчанні дисциплін  суспільно-гуманітарного  циклу  і  сформульовані вимоги  до вчителя, зокрема до умінь педагога розібратись у тому розмаїтті ІКТ, які існують на ринку і пропонуються в Інтернеті, а також до його знань, вмінь і навичок реалізовувати їх на практиці.

 

Джерело: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/issue/view/271/370