Автори: Потапчук Т., Пукас І., Каньоса Н.
Назва статті: Педагогіка партнерства як чинник формування ефективної взаємодії учасників освітнього процесу
Зміст: У статті досліджується поняття «партнерство» як форма взаємодії між суб’єктами діяльності, що ґрунтується на діалозі, взаємодії, взаємоповазі, добровільній участі та позитивному ставленні до спільної роботи. Автори підкреслюють, що партнерство відрізняється від інших форм взаємодії, таких як підпорядкування, компроміс, конкуренція, уникнення, співробітництво та співпраця. Особлива увага приділяється ціннісним установкам, які є основою партнерської взаємодії: визнання іншого як рівноправного та рівноцінного партнера, терпимість до відмінностей, прагнення до впливу через переконливість аргументів, а не силові методи, дотримання принципів чесності та добровільності, а також готовність до індивідуальної та колективної відповідальності за спільні дії та їх результати. Акцент робиться на важливості педагогічного партнерства як форми взаємодії, яка сприяє ефективній спільній діяльності, і підкреслює значення моральних та етичних цінностей у формуванні таких взаємин. Зазначено, що учасники освітнього процесу мають усвідомити значущість партнерської взаємодії між закладом дошкільної освіти і родиною, оскільки така співпраця покликана створити сприятливі умови для виховання здорової, соціально адаптованої, всебічно розвиненої дитини. З’ясовано, що одним із пріоритетних напрямів у роботі педагогічного колективу має бути залучення сім’ї дожиття освітнього закладу, формування почуття єдності між батьками і педагогами. Розглянуто значення залучення сім’ї до життя освітнього закладу як одного з пріоритетних напрямів роботи педагогічного колективу. Наголошено на важливості формування почуття єдності між батьками і педагогами, яке забезпечує ефективну співпрацю у вихованні дітей. Підкреслено, що за відсутності цього почуття батьки та педагоги можуть сприймати себе як опонентів, які діють з протилежних позицій. Єдність цінностей та вимог дорослих є ключовою умовою для нормального розвитку дитини, дозволяючи вихователям впливати на виховний процес як у навчальному закладі, так і вдома.
Більш докладно зі статтею можна ознайомитись за посиланням http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/13698