Український педагогічний журнал №1, 2024

Автор: Петрук О.

Назва статті: Особливості сучасних молодших школярів: орієнтири для навчальної взаємодії

Ключові слова: молодші школярі, навчально-пізнавальні процеси, багатозадачність, кліпове мислення, навчальна взаємодія, цифровий простір.

Анотація: Нині здобувачами початкової освіти є діти, які зростають ірозвиваються під впли-вом цифрових технологій. Постійне перебування вонлайн-просторі формує внової генераціїпередусім ті здатності, що необхідні їм для знаходження вцифровому світі. Упублікації актуалі-зовано науковий дискурс щодо особливостей пізнавальних процесів, поведінкових та соціально-особистісних характеристик сучасних молодших школярів, їх імовірного впливу на методики та практику навчання, окреслення орієнтирів для навчальної взаємодії зі здобувачами початкової освіти. Урезультаті вивчення й аналізу джерел із різних галузей знань узагальнено та схаракте-ризовано нові здатності учнів, як-от: багатозадачність, кліпове мислення, інтернет-серфінг тощо,атакож– зміни вперебігу навчально-пізнавальних процесів (порушення концентрації уваги, швидке перемикання, зниження об’єму слухової памяті, зменшення аналітичності ізбільшен-ня синтетичності сприймання, втрата здатності до сприймання великих текстів тощо). Зробле-но висновок про важливість розуміння особливостей сучасних учнів для вироблення успішних стратегій навчальної взаємодії зними; необхідність оптимізації умов івимог до навчального процесу; пошуку ефективних способів презентації навчального змісту, його обсягу, емоційної забарвленості; упровадження технік партнерської взаємодії, переосмислення ролі вчителя, ура-хування інших стандартів спілкування й відносин; підкреслено вирішальне значення організації навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів таким чином, щоб максимально врахува-ти переваги та компенсувати втрати вихованців від перебування вцифровому просторі

Джерело: https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/issue/view/43/15