Автори: Шкабаріна М., Ковбасюк Т.
Назва статті: Психологічні аспекти емоційного вигорання педагогів в умовах сучасних викликів
Ключові слова: емоційне вигорання, педагогічні працівники, воєнний стан, фактори емоційного вигорання, психокорекція емоційного вигорання.
Анотація. У статті окреслено питання впливу психологічних викликів у період воєнного часу, найважливішим серед яких є синдром емоційного вигорання. Представлено емпіричне дослідження емоційного вигорання педагогічних працівників Рівненської області, доведено, що значна кількість учителів у період воєнного стану схильні до такого вигорання. У дослідженні, що проводилося у три етапи (із жовтня по грудень 2023 року), взяли участь 97 педагогічних працівників, які проходили курси підвищення кваліфікації у Рівненському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Для досягнення поставленої мети використовувалася методика «Стан емоційного вигорання», зокрема опитування проводилося за допомогою сервісу Online Test Pad. Результати засвідчили, що більшість опитаних (61 %) має низький рівень емоційного вигорання, 38 % – середній рівень, і тільки в 1 % респондентів виявили високий рівень. Визначено фактори, що впливають на емоційне вигорання: продовження робочого часу, збільшення відповідальності, тривожні ситуації, негативні зміни в особистому житті, виконання завдань під тиском часу, постійне відчуття втоми.
Джерело: http://npd.roippo.org.ua/index.php/NPD/article/view/603/553